۰
سالی که نکوست از بهارش پیدا است؛

لیست انتخاباتي اصلاح طلبان در دست بنیانگذار "فساد اقتصادی" در کشور/ چرا "كرباسچي" دايه مهربان تر از مادر براي اصلاح طلبان مي شود؟

لیست اصلاح طلبان براي انتخابات مجلس دهم شوراي اسلامي توسط كسي تأیید مي شود كه بنيانگذار فساد اقتصادي در كشور است وپرونده فساد اقتصادی وی همچنان باز بوده و چندین سال به خاطر مشکلات مالی در زندان سپری کرده است.
لیست انتخاباتي اصلاح طلبان در دست بنیانگذار "فساد اقتصادی" در کشور/ چرا "كرباسچي" دايه مهربان تر از مادر براي اصلاح طلبان مي شود؟
به گزارش خبرنگار سياسي تفتان ما، قريب به 11 روز ديگر به برگزاري ماراتن انتخابات مانده است و طيف ها و احزاب مختلف كمر همت خود را براي ورود به اين ماراتن بسته اند و هر كس به نوعي خود را صاحب صندلي هاي بهارستان مي داند.
 
اما در اين بين برخي ها نيز به دنبال بستن ليست احزاب خود هستند و اصلاح طلبان نيز از اين قافله عقب نمانده اند و  در اردوگاه خود پشت درهاي بسته كرباسچي را كه يكي از بزرگترين مفسدان اقتصادي بعد از انقلاب است را بعنوان شخصي كه ليست نهايي را مي بندد، انتخاب كردند.
 
ادغام لیست های کارگزاران و اصلاح طلبان در آخرین لحظات و اختلافاتی که میان اصلاح طلبان به وجود آمده و برخي از اصلاح طلبان عارف را بعنوان سرليستي اصلاح طلبان مي دانند اما كارگزاران به دلايل اختلاف ها و كينه هاي هميشگي نيز خواستار ورود كرباسچي به اين كارزار هستند.
 
کارگزارانی ها که بعد از انتخابات دولت كليد و انتخاب حسن روحاني، پس از چند سال روزه سكوت خود را شكستند و دوباره لب گشوده و خود را آماده رزم جهت تصاحب كرسي هاي بهارستان كرده اند تا از اين آب گل آلود براي خود ماهي صيد كنند و آن را وارد بهارستان كنند كه اين آمادگي و تور ماهي گيري نشان مي دهد كه آنها مسير خود را از مسير اصلاح طلبان جدا كرده اند و با طناب كرباسچي وارد ميدان انتخابات مي شوند و در تلاش هستند و محمدرضا عارف را به زير بكشند و فرمان را به دست كرباسچي بدهند تا اين پيرمرد حزب الهي نفوذي ليست مشترك را منتشر كند.
 
اما كرباسچي كه خود به قول معروف هشتش گرو نه است و پرونده فساد اقتصادي اش هنوز باز است و چندين سال در زندان سپري كرده است حال دايه مهربان تر از مادر براي اصلاح طلبان شده و مي خواهد ليست آنها را تاييد كند.
 
اين دايه مهربان تر از مادر حتی به توصیه پدر معنوی حزب کارگزاران سازندگی یعنی هاشمي رفسنجاني همان پيرمرد سياسي برای کنار آمدن با عارف درباره لیست تهران اصلاح طلبان، توجهی چندانی نکرد و همین اختلافات باعث به تاخیر افتادن انتشار لیست اصلاح طلبان برای تهران شد.
 
هنوز سخنراني كرباسچي اين حزب الهي نفوذي در مراسم افطاري رييس جهوري از يادمان نرفته كه سران فتنه را تطهير و از آنها بعنوان افرادي انقلابي ياد كرده است و سبب شد تا تعداد زيادي نسبت به اين مسئله اعتراض كنند و حتي در انتخابات 88 نيز از نامزدي مهدي كروبي حمايت كرد و از وي بعنوان معاون اول كروبي در صورت پيروزي نام برده شده بود.
 
اما كرباسچي در حالي وارد كارزار انتخاباتي اصلاح طلبان شده كه عبدالله نوری وزیر کشور دولت اصلاحات درباره خبر برگزاری ضیافتی با حضور کرباسچی و موسوی لاری در منزل وی، گفت: ضیافتی در کار نبوده است و ما مرتب در منزلمان جلسه داریم. ما نیز مانند سایر اصلاح طلبان برای انتخابات پیش‌رو برنامه داریم.
 
كرباسچي سابقه بسيار ننگيني دارد كه در ادامه به چند مورد آن اشاره مي كنيم؛
پس از انتخابات در روز ۲۳ خرداد کرباسچی در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی گفت: تعداد افرادی که در ستادهای کروبی فعالیت داشتند بالای ۳۰۰ هزار نفر بودند و تقلب در این انتخابات امری واضح است؛ این اظهارات وی در حالی بود که برخی منابع از رأی کرباسچی به میرحسین موسوی صحبت می کردند که خود کرباسچی نیز این ادعا را رد نکرد.
 
در سال 1377 در دومین سال دوره اول ریاست جمهوری خاتمی، کرباسچی که همراه حزب کارگزاران سازندگی از طرفداران کلیدی خاتمی در انتخابات دوم خرداد 1376 بود، به همراه عده دیگری از معاونانش و شهرداران مناطق تهران دستگیر و بازجویی شد.
 
مشارکت در اختلاس به مبلغ چهارده میلیارد و پانصد و سی میلیون ریال، تصرف غیرمجاز در اموال عمومی، تضییع اموال شهرداری تهران، مشارکت در تبانی در معاملات شهرداری، مشارکت در ارتشا، از اتهامات  کرباسچی، شهردار کارگزار، اولین کسی که فساد دستگاه های دولتی را رقم زد و حامی دولت اصلاحات است.
 
حال سوال اصلی اینجاست، چه انتظاری می توان از لیستی داشت که توسط فردی با سابقه ای اینچنین تایید می شود؟ آیا به راستی می توان لیستی را قبول کرد و به کسانی رای داد که توسط افرادی اینچنین تایید می شوند؟ به راستی جریان اصلاحات به چه سمتی در حرکت خواهد بود؟
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 427187
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *