۰

دست کم‌کارهای دولتی در جیب مردم/ رشد سرطان‌گونه بیکاری و رکود در بدنه اقتصاد کشور

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد کشور گفت: دارایی های آزاد شده کشور باید برای رفع رکود طاقت فرسای اقتصاد کشورهزینه شود.
دست کم‌کارهای دولتی در جیب مردم/ رشد سرطان‌گونه بیکاری و رکود در بدنه اقتصاد کشور
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، در خصوص اولویت هزینه‌کرد دارایی‌های آزاد شده گفت: با توجه به اینکه امروز کشور در بخش های مختلف با مشکلات فراوانی مواجه است لازم است با برنامه ریزی مناسب و به دور از سلایق در مواردی هزینه شود که بهترین کارایی را برای کشور به همراه داشته باشد.
 
سلیمی با اشاره به اینکه این دارایی ها باید برای تقویت بنیادهای اقتصادی هزینه شود؛ بیکاری را مشکل عمده امروز کشور عنوان کرد و افزود: امروز بیکاری مانند یک سرطان جانکاه به جان اقتصاد کشور افتاده است لذا باید ابتدا برای معضل بیکاری کشور چاره اندیشی شود.
 
وی به رکود حاکم بر اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: از این دارایی ها باید برای رفع رکود طاقت فرسا که چرخ اقتصاد کشور را پنجر کرده است هزینه شود.
 
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت های کشور نیازمند بهسازی است ادامه داد: توجه به بخش زیر ساخت های داخلی کشور که می تواند منشا تحول در عرصه ها باشد باید در اولویت قرار گیرد.
 
سلیمی به کم کاری های صورت گرفته در بسیاری از امور خدماتی مثل آب برق و گاز در کشور اشاره کرد و گفت: این کم کاری، هزینه های این بخش را افزایش داده است و اغلب این هزینه ها هم از جیب مردم خارج می شود لذا باید این اعتبارات در این بخش سرمایه گذاری شود.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به کم بودن بودجه های پژوهشی در کشور هم اشاره ای کرد و گفت: با این اعتباراتی که برای بودجه های پژوهشی در نظر گرفته می شود نمی توان کارهای بزرگی را در کشور انجام داد.
 
وی به نقش پژوهش در تولید و خودکفایی کشور هم اشاره ای کرد و گفت: در صورتی از بخش پژوهش و فناوری به خوبی استفاده شود می توان بسیاری از نیازهای داخلی را تامین کرد و از وابستگی نجات پیدا کرد.
 
سلیمی با بیان اینکه راندمان بخش کشاورزی در کشور پایین است ادامه داد: بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش های مهم و حساس که وظیفه تامین غذا و مایحتاج را بر عهده دارد نیازمند سرمایه گذاری است تا بتوان کشور را به خودکفای برساند.
 
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی به وضعیت نامناسب صنعت کشور هم اشاره ای کرد و گفت: ماشین آلات صنایع کشور بسیار قدیمی هستند و با این تجهیزات نمی توان آن باز خور مناسب را داشته باشد.
 
سلیمی به مشکلات ازادواج جوانان در کشور هم اشاره ای کرد و گفت: متاسفانه در سال های اخیر اقدام مناسبی در حوزه ازدواج جوانان صورت نگرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: مبادا این پول ها صرف واردات شود که این موضوع به رکود کشور دامنه می زند.

 
انتهای پیام/ راه دانا
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 427008
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *