۰

درمجتمع های مسکونی هم دزد به خودرو رحم نمی کند

با توجه به افزایش شکایت‌های مردمی درخصوص سرقت داخل خودرو در برخی از مناطق کرج، بررسی و شناسایی عاملان سرقت‌ها شناسایی شدند.
درمجتمع های مسکونی هم دزد به خودرو رحم نمی کند
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما، به نقل از شرق، رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای باند سارقان داخل خودرو که به‌صورت سریالی اقدام به ٧٠ فقره سرقت داخل خودرو از پارکینگ مجتمع‌های مسکونی غرب شهرستان کرج کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ «حمیدرضا گل‌صباحی» گفت: به‌منظور کاهش سرقت به‌ویژه سرقت‌های داخل خودرو، کارشناسان پلیس آگاهی استان البرز با بازبینی آلبوم مجرمان سابقه‌دار به‌ویژه سارقان داخل خودرو و همچنین اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات تکمیلی از فعالیت یک باند سرقت داخل خودرو اطلاع یافتند.

وی افزود: با توجه به افزایش شکایت‌های مردمی درخصوص سرقت داخل خودرو در برخی از مناطق کرج، بررسی و شناسایی عاملان سرقت‌ها و ارتباط آنها با باند شناسایی‌شده در دستور کار مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
گل‌صباحی بیان کرد: مأموران پس از اطمینان از این موضوع که سرقت‌های اخیر داخل خودرو به اعضای باند سرقت خودرو که اخیرا توسط پلیس شناسایی شده ارتباط دارد، اقدامات اطلاعاتی در خصوص شناسایی اعضای باند را تشدید کردند و در نهایت پس از چندین روز گشت‌زنی و اقدامات پلیسی با تعامل با کلانتری‌ها، یکی از اعضای باند توسط مأموران کلانتری ٢٢ مهرشهر کرج شناسایی و دستگیر شد. 
 
این مقام انتظامی گفت: با راهنمایی متهم دستگیرشده، سردسته‌های اصلی باند در دو عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند.
 
گل‌صباحی اظهار کرد: متهمان دستگیرشده در بازجویی مأموران به جرم خود مبنی بر سرقت داخل خودرو با همدستی چهار نفر دیگر اعتراف کردند. وی تصریح کرد: متهمان در اعترافات خود با بیان اینکه به ماده روان‌گردان شیشه اعتیاد دارند و به‌منظور تأمین هزینه اعتیاد خود با تشکیل یک باند هفت‌نفره در دو ماه اخیر و با شناسایی مجتمع‌های آپارتمانی فاقد حفاظ و دوربین مداربسته در محدوده‌های مهرشهر، حسین‌آباد، دهقان‌ویلا، گوهردشت، ٤٥متری گلشهر و حصارک با استفاده از یک دستگاه پژو پارس به مجتمع‌های موردنظر مراجعه و در ساعات پایانی شب، دو تا پنج بامداد اقدام به سرقت از انباری‌ها و خودروهای فاقد دزدگیر، قفل فرمان و قفل‌ پدال می‌کردند که با این شیوه به ٧٠ فقره سرقت داخل خودرو و انباری اقدام کرده‌ بودند.
 

گل‌صباحی گفت: با توجه به اعترافات متهمان دستگیرشده با هماهنگی مقام قضائی، سایر همدستان آنها در چند عملیات جداگانه شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از منزل و مخفیگاه متهمان تعداد قابل‌توجهی اموال مسروقه شامل ضبط، باند پخش، مدارک شناسایی، جک و زاپاس خودرو، دوچرخه، باطری خودرو و... کشف شد. 
 
رئیس پلیس آگاهی استان البرز در توصیه به شهروندان گفت: اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل سوئیچی، قفل پدال و سایر وسایل بازدارنده مجهز کرده و از پارک‌کردن اتومبیل در نقاط خلوت خودداری کنید؛ در صورت امکان در پارکینگ یا در محلی با نور کافی پارک کنید و حتی اگر خودروی خود را در حیاط یا پارکینگ ساختمان پارک می‌کنید شیشه‌ها را بالا بکشید و درها را قفل کنید.
 
وی خاطرنشان کرد: هنگام ترک اتومبیل دقت کنید در‌ها و شیشه‌ها کاملا بسته باشند و هنگام ترک اتومبیل از به‌جاگذاشتن اشیای قابل‌توجه و قیمتی در داخل خودرو جدا خودداری کنید. گل‌صباحی گفت: چون بازکردن قفل‌های سوئیچی مشکل و مستلزم صرف زمان بیشتری است، بهتر است درهای اتومبیل خود را به قفل‌های سوئیچی مجهز کنید.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 426249
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *