۰

اجرایی‌شدن سامانه جامع امور گمرکی در مازندران/ افتتاح ساختمان جدید گمرک مازندان در دهه فجر

مدیرکل گمرکات مازندران از اجرایی‌شدن سامانه جامع امور گمرکی در مازندران خبر داد و گفت: با این سامانه نیاز به حضور تجار در گمرک نیست و تنها کافی است با گرفتن کدینگ وارد سایت شوند و امور خود را انجام دهند.
اجرایی‌شدن سامانه جامع امور گمرکی در مازندران/ افتتاح ساختمان جدید گمرک مازندان در دهه فجر
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از نوشهرآنلاین، ابوالقاسم یوسفی‌نژاد در جمع خبرنگاران مهم‌ترین برنامه گمرک را اجرایی‌شدن سامانه جامع امور گمرکی عنوان کرد و افزود: با اجرائی‌شدن این سامانه کلیه اقدامات تجاری در سطح استان از جمله صادرات، واردات، امور تخلیه، انبارداری، بارگیری و... به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با این سامانه نیاز به حضور تجار در گمرک نیست و تنها کافی است با گرفتن کدینگ وارد سایت شوند و امور خود را انجام دهند.

مدیرکل گمرکات مازندران تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اداری که مسئول صدور مجوزهای صادرات و واردات هستند باید تا پایان سال با سامانه جامع امور گمرکی مازندران لینک شوند.

وی با بیان اینکه از لحاظ اعتبارات استانی و کشوری، اعتبارات خوبی را خصوصاً در غرب استان و نوشهر جذب کردیم، از ارتقاء اداره‌کل گمرکات مازندران به ستاد نظارت اجرایی استان خبر داد.

یوسفی‌نژاد به پروژه‌های اداره‌کل کمرگات مازندران در دهه فجر امسال اشاره کرد و از افتتاح ساختمان جدید گمرکات مازندان بعد از 11 سال پیگیری با زیربنای 3200 متر، 2 پروژه دوربین‌های مداربسته در بنادر نوشهر و امیرآباد و پروژه 12 واحدی مسکونی در بهشهر به عنوان این پروژه‌ها یاد کرد.

وی در ادامه میزان صادرات کالا در 10 ماهه سال جاری در این اداره‌کل را 369 میلیون و 202 هزار دلار عنوان کرد و یادآور شد: بیشترین صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه، قزاقستان، عراق و افغانستان انجام شد.

مدیرکل گمرکات مازندران با اشاره به اینکه بیشترین واردات کالا نیز از کشورهای سوئیس، ترکیه، روسیه و امارات در همین 10 ماه بوده است، ادامه داد: در 10 ماهه سال جاری این اداره کل، 380 هزار دلار واردات کالا داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در 10 ماهه سال جاری 860 فروند کشتی در بنادر استان پهلو گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل و با توجه به تحریم‌ها، 10 درصد رشد داشته است.

یوسفی‌نژاد همچنین در خصوص موافقت برجام و رفع تحریم‌ها، گفت: برجام با حمایت‌های مقام معظم رهبری به نتیجه رسید و حقانیت جمهوری اسلامی را به دنیا ثابت کرد.

وی با بیان اینکه رفع تحریم‌ها نشان داد که در کشور ما گفت‌و‌گو عامل اصلی پیروزی است، افزود: در سال‌های آینده شاهد رشد روند ورود و خروج کالاهای سرمایه‌ای در چارچوب رعایت اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

مدیرکل گمرکات مازندران با اشاره به اینکه با ورود کالاهای سرمایه ای، علاوه بر اشتغال، شاهد کاهش تورم و افزایش راندمان تولید خواهیم بود، خاطر نشان کرد: قبل از تحریم، تجار کشور ما بسیار مشکل داشتند و تنها تا سقف 25 هزار دلار می‌توانستند معامله داشته باشند و برگشت سرمایه برای بازرگانان خطرات زیادی داشت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که حجم فعالیت‌های گمرکی مازندران در آینده به دو برابر افزایش یابد.   انتهای پیام/
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 425955
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *