۰

ورق آهن مبارکه اصفهان در دنیا نظیر ندارد/ میلیون‌ها تن آهن در انبارها دپو شده است

رییس اتحادیه آهنسازان با بیان اینکه تولید داخلی با واردات بی‌‌رویی محلی برای عرضه ندارد، گفت: میلیون ها تن آهن تولید شده در کارخانجات داخلی بخاطر حجم بالای واردات در بازار عرضه و تقاضا در حاشیه قرار دارند و دپو شده اند .
ورق آهن مبارکه اصفهان در دنیا نظیر ندارد/ میلیون‌ها تن آهن در انبارها دپو شده است
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، حبیب الله بشارتی با اشاره به وضعیت اتحادیه و در مجموع فعالان حوزه آهن اظهار کرد: فعالان و کارخانه داران تولید آهن در وضعیت خوبی قرار ندارند و مشکلات و کمبود های آن ها بی شمار است.
وی با تاکید بر اینکه نبود نظارت درست و دقیق بر سیاست واردات به خصوص واردات آهن، لطمه ای جدی به بدنه تولید ملی وارد کرده است، تصریح کرد: آهن های بسیار خوب و با کیفیتی در داخل کشور تولید می شود ولی متاسفانه  در بحث ورود به بازار عرضه بخاطر واردات بی رویه در حاشیه قرار دارد.
رییس اتحادیه آهنسازان با تاکید براینکه میلیون ها تن آهن در انبار های تولید آهن دپو  شده است، اضافه کرد: میلیون ها تن آهن در کشور داریم که به خاطر معضل واردات در این بخش با این مانع بزرگ برای ورود به بازار مواجه هستند.
بشارتی با اشاره به اینکه از چند کشور واردات آهن داریم، ابراز کرد: با توجه به اینکه در حوزه تولید آهن از ساختار کیفی بالایی برخورداریم متاسفانه هنوز واردات از این کشور ها به داخل کشور وجود دارد و بازار آهن را اشباع کرده اند.
وی ادامه داد: با این وضعیت تولید داخلی فضایی برای عرضه ندارد و عملا در این راستا رقابت به چشم نمی خورد و آهن داخلی قدرت رقابت با آهن های وارداتی را ندارد.
رییس اتحادیه آهنسازان با بیان اینکه نیازی به واردات آهن به داخل کشور نداریم، اظهار کرد: وقتی متناسب با نیاز کشور در کارخانجات داخلی آهن تولید می شود، دیگر نیازی به واردات آهن نداریم و دولت برای اینکه به تولید ملی کمک کند باید جلوی واردات آهن به داخل کشور را بگیرد.
بشارتی با تشریح پتانسیل  ایران در بحث صادرات آهن، تصریح کرد: این توانایی و پتانسیل در حوزه تولید آهن در داخل کشور وجود دارد که علاوه بر اینکه به تقاضاهای داخلی پاسخ مثبت بدهیم، قابلیت صادرات آهن را به خارج از مرز های ایران اسلامی را داریم.
وی با اشاره به اینکه بهترین آهن در ایران تولید می شود، اضافه کرد: ورق آهن مبارکه اصفهان در دنیا نظیر ندارد و برای اینکه این قابلیت را نشان دهیم باید در مسیر صادرات گام برداریم.
رییس اتحادیه آهنسازان با بیان اینکه حجم بالای واردات آهن به داخل کشور آن هم از مجاری قانونی در فضای اتحادیه آهنسازان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، ابراز کرد: بیشتر کارخانجات تولید آهن در داخل کشور در مرز تعطیلی قرار دارند و درصد قابل توجهی از آن ها هم تعطیل شده اند.
بشارتی با اشاره به اینکه ایران اسلامی قدرت صادرات ورق آهن را دارد، ابراز کرد: در شرایط فعلی که قیمت نفت کاهش پیدا کرده است و کشور در مسیر درآمدهای غیر نفتی هدایت می شود، حجم بالای تولید آهن در داخل کشور این نوید می دهد که جریان تولید ملی و صادرات غیر نفتی تقویت شود.
رییس اتحادیه آهنسازان در خاتمه قابلیت تولید آهن در کشور را از بازوهای مهم اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و خاطر نشان کرد: در مرحله اول اجرای برجام هستیم و امیدواریم خیرات و برکات اجرای آن در بدنه اتحادیه های کشور مانند اتحادیه آهنسازان در راستای رونق اقتصادی و خروج از بازار رکود به زودی قابل لمس باشد.
انتهای پیام/ راه دانا
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 425869
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *