۰

صدور «روادید اربعین» از شهریور آغاز می‌شود

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از آغاز فرآیند صدور روادید اربعین حسینی در شهریور امسال خبر داد و گفت: امسال روند نام‌نویسی و برنامه‌ریزیها برای مراسم اربعین زودتر از سال قبل آغاز خواهد شد.
صدور «روادید اربعین» از شهریور آغاز می‌شود
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،محسن نظافتی درباره برنامه‌ریزیهای انجام گرفته برای  اعزام زائران اربعین حسینی سال 96 اظهار کرد: بنابر‌ پیش‌بینیهای انجام شده، روند صدور ویزای اربعین حسینی از  ماه آینده آغاز خواهد شد و به همین منظور تمهیدات  لازم در حال انجام است.
وی ادامه داد: امسال نیز ثبت‌نام در سامانه سماح یکی از اولویتها خواهد بود و سازوکار آن نیز در موقع مقتضی اعلام می‌شود.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ثبت‌نام برای عزیمت به مراسم اربعین حسینی از اواخر مرداد ماه امسال  آغاز خواهد شد.
به گفته نظافتی، قرار است اگر شرایط لازم میان مسئولان ذیربط دو کشور فراهم آید و با توجه به رایزنیهای طرفین، فرآیند صدور ویزا از یازدهم شهریور ماه انجام شود .
وی به علاقه‌مندان زیارت اربعین حسینی توصیه کرد: عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند، تمامی مدارک خود را برای این سفر تکمیل کنند.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: افرادی که برای سفر به عتبات عالیات گذرنامه دریافت نکرده‌اند یا مدت گذرنامه آنها به پایان رسیده است حتماً نسبت به دریافت و تمدید آن اقدام کنند.
نظافتی با بیان اینکه امسال برنامه‌ها برای اربعین زودتر آغاز خواهد شد، اظهار کرد: قرار است طبق برنامه‌ریزیهای سازمان حج و زیارت و ستاد مرکزی اربعین برنامه‌ریزی برای اعزامهای اربعین حسینی از دو ماه قبل آغاز شود که امیدواریم این مهم امسال اجرایی شود.
وی تاکید کرد: داشتن مدارک اعم از گذرنامه و ویزا برای زائران اربعین حسینی ضروری است و با زائران بدون مدارک در مبادی خروجی و ورودی برخوردی  مطابق قانون خواهد شد.
گفتنی است، سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر از کشورمان در ایام اربعین حسینی عازم عتبات عالیات شدند؛ پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به سه میلیون نفر از زائران ایرانی در مراسم معنوی اربعین حسینی شرکت کنند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 440730
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *