۰

تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده به 30 درصد افزایش می‌یابد

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر تأثیر سوابق تحصیلی در انتخاب دانش‌آموزان برای پذیرش در دانشگاه‌ها 25 درصد است که در سال آینده به 30 درصد افزایش می‌یابد.
تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده به 30 درصد افزایش می‌یابد
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم تجلیل از دانش‌آموزان نخبه شهرستان خمین گفت: برای شکوفا شدن نیاز داریم تا علم و دین در کنار هم باشند که این دو، مسیری بی‌پایان هستند.

وی اظهار کرد: یک خیزش خوب علمی در دانش‌آموزان در کشور احساس می‌شود که  این امر باعث شده تا دانش‌آموزان به این تفکر برسند که آینده خودشان را از همان کودکی رقم بزنند.

عمادی در ادامه با اشاره به حذف کنکور گفت: این رقابت تا زمانی که در برخی از رشته‌ها تعداد متقاضیان از ظرفیت دانشگاه‌ها بالاتر است وجود دارد.

وی بیان کرد: بر طبق قانون از سال 92 به مدت 5 سال تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون کنکور به 85 درصد افزایش خواهد یافت و ملاک بخش عمده کنکور با سوابق دوران تحصیلی سنجش و محاسبه خواهد شد.

عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر تأثیر سوابق تحصیلی در انتخاب دانش‌آموزان برای پذیرش در دانشگاه‌ها 25 درصد است که در سال آینده به 30 درصد افزایش می‌یابد البته تاثیر پنج درصدی نمره‌های پیش دانشگاهی دانش آموزان در کنکور سراسری سال آینده قطعی خواهد شد.

انتهای پیام/ راه دانا
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۴
کد مطلب: 425727
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *