۰

سخنان کینه توزانه جان کری در ادامه دشمنی 37 ساله آمریکا با ایران است/ آمریکا نشان داد که مجبور بوده با ایران توافق کند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: قدرت نظامی و انسجام داخلی ایران و همچنین موضع گیری رهبر معظم انقلاب اسلامی که برگرفته از تجربه چند ده ساله سیاسی ایشان است، نشان می دهد که آمریکا مجبور بودند که در کنار دیگر کشور ها توافق نامه را امضا کنند.
سخنان کینه توزانه جان کری در ادامه دشمنی 37 ساله آمریکا با ایران است/ آمریکا نشان داد که مجبور بوده با ایران توافق کند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از سرویس بین الملل شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهارات مقامات آمریکایی پس از برجام همواره بیانگر این مسئله بوده است که مقامات این کشور نه تنها به دنبال تغییر رویه خود در مقابل ایران نیستند بلکه مواضع پیشین خود را نیز با شدت بیش تری تکرار می کنند.
 
این مسئله از طرق مختلف و از قول بسیاری از مقامات آمریکا به نمایش گذاشته شده است که آخرین مورد آن دیدار اخیر جان کری با مقامات عربستانی و اظهارات ضد ایرانی او در این نشست بود.
 
جان کری در این دیدار که خود را متحد عربستان اعلام کرد که برای مقابله با ایران در کنار عربستان خواهد ایستاد. این سخنان در حالی مطرح شد که هنوز جوهر امضا برجام خشک نشده است.
 
ادامه دشمنی 37 ساله آمریکا با ایران
 
در همین خصوص حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار مرصاد این اظهارات ناشی از سیاست پایدار ضد ایرانی آمریکایی ها اعلام و تاکید کرد: در واقع سیاست آمریکا در طول 37 سال گذشته نسبت به جمهوری اسلامی ایران همواره سیاستی خصمانه و در راستای تضعیف و انزوای جمهوری اسلامی ایران بوده است.
 
وی به پیش بینی های مقام معظم رهبری در خصوص رفتار آمریکایی ها اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در بیانات خودشان اعلام کردند که ایران نمی تواند هیچگاه به آمریکا اعتماد کند و دشمنی آمریکا هم نسبت به ایران پایان پذیر نیست.
 
هانی زاده گفت: جان کری در سفر اخیر خود به ریاض و دیدار با وزرای خارجی عضو شورای همکاری خلیج فارس موضعی کاملا خصمانه و کینه توزانه نسبت به ایران اتخاذ کرد و اعلام داشت که حتی پس از برجام آمریکا در کنار عربستان قرار خواهد گرفت و حمایت خودش را از تجاوزات عربستان نسبت به مردم مظلوم یمن اعلام کرده است.
 
آمریکا به توافق نیاز داشت
 
این کارشناس مسائل بین الملل به ارتباط سخنان جان کری و احتیاج آمریکایی ها به توافق با ایران اشاره و تاکید کرد: همین مسئله نشان می دهد که آمریکایی ها ناچار بودند که برجام را بپذیرند و توافق نامه را امضا کنند.
 
وی تصریح کرد: قدرت نظامی  و انسجام داخلی ایران و همچنین موضع گیری رهبر معظم انقلاب اسلامی که برگرفته از تجربه چند ده ساله سیاسی ایشان است، نشان می دهد که آمریکا مجبور بودند که در کنار دیگر کشور ها توافق نامه را امضا کنند.
 
هانی زاده گفت: جریانات اخیر باز هم نشان داد که آمریکا طرف قابل اطمینانی نیست و رفتار آمریکا هم برگرفته از منافع منطقه ای و جهانی خودش است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب: 425354
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *