۰

لزوم احیای تفکر افزایش سرانه موالید در بین زوج‌های جوان/ علت کاهش باروری در جامعه بررسی شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به لزوم احیای تفکر افزایش سرانه موالید در بین مردم و زوج‌های جوان گفت:کاهش نرخ باروری یکی از فازهای نفوذ استعماری غرب در کشورها است.
لزوم احیای تفکر افزایش سرانه موالید در بین زوج‌های جوان/ علت کاهش باروری در جامعه بررسی شود
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، کوروش ساکی گفت: امروزه بحث باروری و رشد جمعیت به عنوان یک مسئله مهم در کشور مورد بررسی است که خطراتی را برای ما گوشزد می‌کند، با روندی که حاکم است رشد جمعیت در آینده منفی خواهد شد و آنجاست که علاوه بر همهٔ محصولات وارداتی باید نیروی کار را نیز وارد کنیم که این اوج فلاکت خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد انسان‌ها کمتر وقت خود را صرف فرزندآوری کنند نوعی هژمونی غربی بود که با سرعت زیاد در جوامع شرقی رخنه کرد؛ غلبهٔ فرهنگ غربی اومانیسم و لذت‌گرایی غربی باعث رواج دیدگاه تک فرزندی و یا ازدواج نکردن و به نوعی زندگی تک نفره شد؛ در واقع کاهش نرخ باروری یکی از فازهای نفوذ استعماری غرب در کشورهای جهان سوم است؛ کشورهای استعمارگر برای افزایش سلطه خود بر کشورهای جهان سوم و کشورهای اسلامی فرهنگ کاهش فرزندآوری را به سرعت در این کشور‌ها ترویج دادند.
وی ضمن تأکید بر نقش مشکلات اجتماعی و اقتصادی در مقولهٔ کاهش جمعیت خاطرنشان کرد: با روندی که در پیش گرفتیم حدود سال 1420 رشد جمعیت در کشور ما منفی خواهد شد، متأسفانه این تفکر رفته رفته به صورت یک رفتار درآمده است و عوض کردن آن کار ساده‌ای نیست.
ساکی، همچنین گفت: با این وجود باید تمام تلاشمان را انجام دهیم که با این مسئلهٔ مهم مبارزه کنیم و تفکر افزایش سرانهٔ موالید را در بین مردم و زوجهای جوان احیا کنیم؛ در این بین همهٔ ما به نوعی مسئولیم و تمامی سازمان‌ها باید با همکاری هم در این مسیر تلاش کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، در پایان گفت: فرزند محصول مشترک مرد و زن است، ما در این باره می‌بایست اصول مهمی را بپذیریم؛اول فرزندآوری را به عنوان یک هدف، نتیجه، محصول و ثمرهٔ زندگی تلقی کنیم و دوم هر گونه مانع باروری و فرزندآوری چه از ناحیه مرد و چه از ناحیه زن را از بین ببریم و تفکرمان را در این راستا درست کنیم.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 425313
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *