۰

تحرکات جریان اصلاحات برای زیرسوال‌بردن شورای نگهبان

پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت انتخابات مجلس شورای اسلامی، جریان اصلاحات، برنامه خود را برای زیر سئوال بردن شورای نگهبان آغاز نمود.
تحرکات جریان اصلاحات برای زیرسوال‌بردن شورای نگهبان
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از درگزخبر، در روزهای اخیر با اعلام نتیجه بررسی صلاحیت افراد تایید و رده صلاحیت شده انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، برخی جریان های سیاسی برای به روی کار آوردن افراد رد شده و مورد حمایت خود از راه های مختلف، شورای نگهبان را تحت فشار و توهین قرار دادند.
در این انتخابات اکثر چهره های جریان اصلاحات در سراسر کشور حتی با وجود داشتن سوء سابقه در فتنه و مسائل دیگر، خود را به عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی معرفی و  ثبت نام نمودند.
این ثبت نام فله ای که از همان ابتدا رد صلاحیت بعضی از ثبت نام شده ها کاملا مشخص بود؛ برای تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان، در صورت رد صلاحیت بخش عمده‌ای از این افراد، صورت گرفت.
البته از طرفی، هیات‌های اجرایی که در مرحله نخست مسئولیت بررسی صلاحیت‌های داوطلبان را با استفاده از استعلام مراجع چهارگانه بر عهده داشتند، افراد ثبت نام شده ای که دارای جرایم مشهود و مشخص شده ای بودند را تایید نمودند؛ که این اقدام هیات های اجرایی را نیز می توان به عنوان تایید صلاحیت فله ای یاد برد؛ که بعضی از تحلیل گران سیاسی آن را به عنوان اهرم دیگری برای فشار به شورای نگهبان نام بردند.
در این میان طی هفته گذشته و با مشخص شدن آمار بررسی صلاحیت‌ها و رد صلاحیت شدن برخی چهره‌های منسوب به جریان اصلاحات، این جریان برنامه ریزی گسترده ای را برای زیر سوال بردن عملکرد شورای نگهبان آغاز کرد.
بر اساس اخبار، صحبت ها، موضع گیری ها و اقدامات مشهود، اصلاح طلبان پس از مشخص شدن رد صلاحیت چهره‌های منسوب به خود، نهضت شکایت از شورای نگهبان را آغاز نمودند.
از طرف دیگر باید این مسئله مهم را در نظر گرفت که در شهرستانی ممکن است حدود 60 نفر قصد شرکت به عنوان کاندیدا را داشته باشند؛ که طبیعتا برای برگزاری انتخابات سالمتر باید تعداد محدودی شرکت کنند تا مردم بتوانند با تحقیق و بررسی کاندیدا رای صحیح تری را داخل صندق های رای بیاندازند. بنابراین هیچکس حق ندارد به خاطر خواسته های شخصی و جناحی خود، مردم را به چالش بکشاند؛ وقتی یک از نامزدها به دور دوم راه پیدا می کند؛ هزینه های هنگفتی از بیت المال صرف آن می شود که در نتیجه آن به طور قطع به سرمایه ملی و وقت مردم آسیب می رسد.
در این بین لازم است شورای نگهبان که فعالیت فرا جناحی دارد با مقاومت و اقتدار در برابر این هجمه جناحی قرار بگیرد و از این آزمون با موفقیت عبور کند؛ و با در نظر گرفتن شرایط ویژه کشور در منطقه و خاورمیانه، مانع از ورود افراد فاقد صلاحیت به عنوان کاندیدا در این انتخابات مهم و حساس شوند.
انتهای پیام/
شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 425059
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *