۰

ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه فناوری لیزری/ قیمت دستگاه‌های لیزر تولید داخل ۴۰ درصد کمتر از نمونه خارجی

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت:‌ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت توسعه فناوری لیزر ضرورت دارد و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه فناوری لیزری/ قیمت دستگاه‌های لیزر تولید داخل ۴۰ درصد کمتر از نمونه خارجی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سامان رحیم‌لو در نشست خبری تازه‌های لیزر پزشکی با هدف بومی‌سازی تولید دستگاه‌ها و تجهیزات لیزر اظهار داشت: 8 سال پیش طراحی دستگاه لیزر جراحی و پوست را انجام دادیم ولی به دلیل عدم حمایت وزارت صنایع و دانشگاه تربیت مدرس برنامه‌ها به خوبی پیش نرفت.
وی افزود: تحقیقات لیزر بسیار سنگین بوده و برای شرکت‌های دانش‌بنیان مشکل است که هم هزینه‌ها را تحمیل کرده و هم تحقیقات را انجام دهد.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تکفام گفت: سال گذشته در کنگره تازه‌های لیزر پزشکی  این موضوع مطرح شد و وزارت بهداشت اعلام کرد که می‌تواند از گروه‌های دانش‌بنیان حمایت کند که پس از آن طی یک سال به موفقیت‌های مهمی دست یافتیم. به طور مثال یک نمونه غیر صنعتی لیزر طراحی و تولید شد که اداره کل تجهیزات وزارت بهداشت از این موضوع حمایت کرد و نمونه تولید شده ثبت اختراع شد.
رحیم‌لو ادامه داد: در حال حاضر منتظر برگزاری جلسه با مجموعه نهاد ریاست جمهوری هستیم که بتوانیم حمایت‌های لازم را جهت تولید و اختصاص بودجه به دست آوریم.
وی گفت: برخی از لیزرها همچون لیزر بافت نرم در جراحی عمومی، پلاستیک، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب و اورلوژی کاربرد داشته که ما موفق به ساخت آن شده‌ایم البته این لیزرها در دو دسته‌ای لیزر با توان 30 وات و 200 وات تهیه شده است.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تکفام خاطرنشان کرد:‌قیمت تمام شده این لیزرها کمتر از 40 درصد نمونه خارجی است بنابراین تهیه و خرید آن توسط دستگاه‌های مربوطه مقرون به صرفه بوده همچنین کیفیت آن بهتر از مشابه خارجی است.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 424851
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *