۰

اختراعی جدید جهت امن شدن کابین مسافران هواپیما

یک مهندس حمل‌ونقل اوکراینی کابینی را طراحی کرده است که در سوانحه هوایی هیچ آسیبی به مسافران نخواهد رسید.
اختراعی جدید جهت امن شدن کابین مسافران هواپیما
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از «تیتریک»؛ «ولادیمیر تاتارِنکو»، یک مهندس حمل و نقل اوکراینی است که پس از سه سال کار مداوم راه‌حلی برای جلوگیری از تلفات سقوط هواپیماها یافته است.
وی طرحی از یک کابینِ امن با قابلیت جدا شدن از موتور هواپیما ارائه داده است که در مواقع اضطراری ظرف چند ثانیه از هواپیمای در حال سقوط جدا می‌شود.
اختراعی جدید جهت امن شدن کابین مسافران هواپیما

اختراعی جدید جهت امن شدن کابین مسافران هواپیما این کابین می‌تواند بر روی زمین و دریا فرود بیاید. چترهای نجات‌ ویژه‌ای بر روی سقف این کابین تعبیه شده و ابزاری لاستیکی نیز در کف آن قرار داده شده است تا در صورت سقوط بر روی آب، شناور بماند.
البته اگر هواپیما به ناگاه منفجر شود و یا هدف حملۀ موشکی قرار بگیرد، این طرح کمکی نمی‌کند. عده‌ای از منتقدان می‌گویند یک کابین با قابلیت جدا شدن از هواپیما، می‌تواند ساختار کلی این وسیله را تضعیف کند.
براساس این طرح دو موتور احتراق داخلی که با باروت مشتعل می‌شوند، هنگام جدا شدن کابین، سرعت سقوط آن را کاهش می‌دهند و سپس چترهای نجات باز می‌شوند.
علاوه بر نگرانی‌ها دربارۀ مکانی که کابین جدا شده در آن فرود می‌آید، بعضی از منتقدان طرح را مقرون به صرفه نمی‌دانند.
این منتقدان استدلال می‌کنند که در طول یک سال میلیون‌ها پرواز صورت می‌گیرد، اما به طور متوسط کمتر از 500 نفر در سراسر دنیا در طول یک سال در سوانح هوایی کشته می‌شوند.
اما براساس نظرسنجی که مخترع طرح صورت داده است، 95 درصد افراد حاضر هستند هزینۀ بیشتری پرداخت کنند تا از این سیستم ایمنی بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب: 424797
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *