۰

«گستره فرهنگی ایران» به قلم منصور مهدوی تدوین می‌شود

مدیر مؤسسه اشراق حکمت و فرهنگ اسلامی از آغاز نگارش اثری با موضوع گستره فرهنگی ایران خبر داد و گفت: دغدغه اصلی‌ بنده از ارائه این طرح هجمه‌هایی بود که علیه فرهنگ ایرانی صورت گرفته است.
«گستره فرهنگی ایران» به قلم منصور مهدوی تدوین می‌شود
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، حجت‌الاسلام منصور مهدوی، مدیر موسسه اشراق حکمت و فرهنگ اسلامی و نویسنده کتاب‌های «سنجش سنت» و «دولتمرد چهارم» این روزها مشغول نگارش اثری در زمینه «گستره فرهنگی ایران» است.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس عنوان کرد: مهمترین دغدغه‌ام از آغاز نگارش اثری در این زمینه گستره فرهنگی ایران و تقابلی که با غرب داشته و راهکارهایی که به منظور جلوگیری از نفوذ منفی این فرهنگ در داخل گستره فرهنگی ایرانیان داشتم.
مهدوی با اشاره به اینکه هدف اصلی از نگارش این اثر این است که فرهنگسازی برای مقابله با فرهنگ مهاجم در ایران صورت بگیرد، یادآور شد: امروز ما در ایران در شرایطی قرار داریم که کاملاً پذیرای فرهنگ مهاجم هستیم، درحالی که اگر به سیصد ـ چهارصد سال قبل در تاریخ بازگردیم مشاهده می‌کنیم که فرهنگ ایرانی از یک گستره‌ای به اندازه چین تا به طول مثال غرب آفریقا حتی اسپانیا برخوردار بود.
وی همچنین اظهار داشت:‌ در دو ـ سه قرن گذشته غرب به حدی نگاه تحقیرآمیز به فرهنگ ایرانی یا اسلامی دارد که به کل در راستای فراموشی یا نادیده گرفتن آن تلاش می‌کند و بدتر از آن این است که بسیاری از ایرانیان خود هویت خود را فراموش کرده‌اند.
مهدوی با بیان اینکه در این اثر حدود تاریخی فرهنگ ایرانیان به علاوه کشورهایی که آن را در بر گرفته‌اند، مشخص شده است، توضیح داد: سپس این شرایط به وضعیت بعد از انقلاب اسلامی ایران گره خورده است سپس تلاش می‌شود تا نشان داده شود اگر بخواهیم در برابر هجمه فرهنگی بیگانه که هر گونه احساس هویت ما را از بین می‌برد، بایستیم چه کارهایی باید انجام دهیم و در واقع راهکارهای قابل توجه ارائه شده است.
وی در ادامه افزود:‌ در حال حاضر در مراحل پایانی مطالعات قرار دارم، طرح کار ریخته شده و ان‌شاءالله تا دو هفته آینده تدوین اولیه آغاز می‌شود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 424760
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *