۰

آمریکا برجام را همچنان بازی می داند/دولت حواسش به تحریم‌های جدید باشد

تحلیلگر مسائل آمریکا گفت: وظیفه برجام از نگاه دولت آمریکا این است که اهرمی برای مدیریت سیاست داخلی و خارجی ایران باشد.
آمریکا برجام را همچنان بازی می داند/دولت حواسش به تحریم‌های جدید باشد
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از خبرنگار، دکتر فواد ایزدی تحلیلگر مسائل آمریکا در خصوص اجرای برجام و ایجاد تحریم های جدید علیه ایران به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی"خبرنگار" گفت: اصل برجام از نگاه دولت آمریکا، وظیفه اش این است که اهرمی برای مدیریت سیاست داخلی و خارجی ایران باشد.
 
وی ادامه داد: برای اینکه آمریکا به اهداف کاری خود برسد تهدیدی میکند، اگر فلان کار را انجام ندهید تحریم جدیدی اعمال می کنیم و یا برجام را اجرایی نمی کنیم و برجام وسیله ای برای باج گیری از ایران توسط آمریکا شده است.
ایزدی اظهار داشت: به عنوان مثال زمانی که سربازان آمریکایی به صورت غیرقانونی وارد مرزهای آبی ایران شدند آمریکا اعلام کرد که در صورتی که سربازان آزاد نشوند برجام اجرایی نمی شود و دیدیم که برخلاف عرف معمول در دنیا کمتر از 24 ساعت این سربازان آزاد شدند و یا اینکه آمریکا آزادی جاسوسان خود را لازمه اجرایی شدن برجام دانست.
 
این کارشناس بیان داشت: روز گذشته به محض خروج جاسوسان آمریکا از ایران تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کردند و از این به بعد هم آمریکا به بهانه های دیگری چون بهانه موشکی و حقوق بشر تحریم های جدیدی اعمال میکند.
 
وی تصریح کرد: آمریکا از، برجام ، قدرت تسلیحاتی و نظامی ، نفوذ منطقه ای و موشکی خود به عنوان اهرم های فشار به ایران استفاده می کند و هر روز تحریم جدیدی را اعمال میکند.
 
ایزدی روش بازی با ایران را برجام دانست و گفت: براساس برجام از اصطلاح لغو استفاده می کنند در صورتی که تعلیق است به معنی متوقف کردن اجرای قانون که 120 روز اجرا متوقف میشود و آن زمان حساب کشی است که کدام طرف به وظایف خود عمل نکرده است آن زمان باید برای رفع یا ایجاد تحریم تصمیم گیرند.
 
عضو کارگروه سیاسی کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته ای افزود: طبق بند2 مقام معظم رهبری اگر در این مدت تحریمی اتخاذ شود نقض برجام است که بنا بر بند 3قانون مجلس کشور باید با آن برخورد شود و برجام متوقف گردد و دولت باید برخورد جدی به واسطه تحریم روز گذشته انجام دهد و اگر اقدامامی صورت نگیرد این روند از سوی طرف مقابل ادامه پیدا میکند.
 
وی در پایان تاکید کردند : دولت و دستگاه دیپلماسی باید در این زمینه نسبت به اجرای نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در خصوص اجرای برجام و همچنین قانون مجلس شورای اسلامی پایبند باشد و این کار که وظیفه دولت است به خوبی انجام دهد و نگذارد برجام که برای آمریکا مفید است وسیله ای برای گرفتن اهرم های قدرت از ایران شود.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 424684
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *