۰

دشمن از لفظ اقتصاد مقاومتی هراس دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با به کار گیری سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط رهبر انقلاب و اتکا به اقتصاد بومی میتوان وارد میدان شد و تورم و رکود را کنترل کرد و از شرایط بد اقتصادی خارج شد.
دشمن از لفظ اقتصاد مقاومتی هراس دارد
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از خبرنگار، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص  علل رکود اقتصادی کشور به پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار گفت: رکود اقتصادی چشمگیری که هم اکنون گریبان کارگاه های تولیدی را گرفته است، نتیجه واردات بی رویه است و تقریبا کارگاه های تولیدی را به تعطیلی و یا نیمه تعطیلی کشانده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در این بحث تذکر جدی برای جلوگیری از این واردات بی رویه دادند و بر دولت حرام کردند استفاده از اشیا وکالا خارجی که مشابه تولید داخل آن هم وجود داشته باشد لذا اگر از تولید داخل حمایت شود کشور هم از حالت رکود خارج می‌شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: هم اکنون در کشور همه چیز به مسئله تحریم ها گره زده شده است و میگویند اگر در این بحث به توافق نهایی برسیم برجام اجرایی شود تمامی مشکلات به خصوص اقتصادی حل میشود اما ما شاهد این بودیم که دشمن مفادی را خودش امضا کرده بود زیر پا گذاشت چه رسد بخواهد مشکلات ایران در بحث اقتصاد حل کند.
نمایده مردم فلاورجان در خصوص بسته های خروج از رکوشد و حمایتی دولت بیان داشت: هنوز بسته های حمایتی که بتواند دولت را از رکود خارج کند توسط دولت ارائه نشده و وام خودرو که ابلاغ شد در مقطع کوتاهی ثبت نام شد اما با اعتراض مردم به خصوص جوانان مواجه شده است زیرا مشکل اصلی جوانان خودرو نیست و مشکل ما الان در اقتصاد مربوط به نیازهای روز مره است.
وی افزود:  دولت باید بسته های حمایتی برای تولید کنندگان در نظر گیرد و سعی در کنترل واردات بی رویه داشته باشد، زیرا این واردات تا حدی است که کمر تولید کنندگان را شکسته است به عنوان مثال صنایع مهمی چون ذوب آهن اصفهان حالت رکود پیدا کرده است و 400000تن آهن در این کارخانه انبار شده است و دولت به واردات آهن آلات از چین ادامه می دهد در صورتی که این کارخانه می تواند مصارف داخلی را ساپورت کند و یا حتی در صنایع فرش و کفش و نساجی که روزی ایران حرف برای گفتن داشت این گونه با باعث ورشکستگی این صنایع و تولیدکنندگانش شده است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی در خصوص اینکه یکی از وعده های دولت حل مشکل بیکاری بوده است گفت: در طی این دوسال بیش از 40000نفر در استان اصفهان بیکار شده اند که مطمئنا آمار در کل کشور بیش از این است و به نظر می آید که علاوه بر اینکه در این مینه دولت به هیچ توفیقی رسیده است بلکه شرایط و مشکل اشتغال هم تا حدی بدتر شده است.
وی تصریح کرد: راه حل مهم برای حل این مشکلات و معضلات تنها تکیه بر خودمان است، همانگونه که بسیاری از کشورهایی که در چنین شرایطی بودند اما پیشرفت کردند تنها با تکیه بر اقتصاد خودشان عمل کردند و حتی برای خرید کالای وارداتی جریمه قرار دادند، اما در ایران به دلیل اینکه واردات روز به روز بیشتر میشود و تولید کشور نابودتر و رکود عمیق تر میشود.
موسوی با اشاره به اینکه دشمن و استکبار جهانی حتی از لفظ اقتصاد مقاومتی هراس دارد، گفت: با به کار گیری سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده  توسط رهبر انقلاب و اتکا به اقتصاد بومی میتوان وارد میدان شد و تورم و رکود را کنترل کرد و از شرایط بد اقتصادی خارج شد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 424503
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *