۰

برداشت ذرت دانه‌ای از سطح ۱۰۰۰ هکتار در ایرانشهر آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: برداشت ذرت دانه‌ای از سطح ۱۰۰۰ هکتار در ایرانشهر آغاز شد.
 برداشت ذرت دانه‌ای از سطح ۱۰۰۰ هکتار در ایرانشهر آغاز شد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حسن شاه‌ولی‌بر  از زاهدان، اظهار داشت: کار برداشت محصول ذرت دانه‌ای از سطح هزار هکتار از ارازی این شهرستان آغاز شد.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: امسال 2 هزار هکتار از اراضی ایرانشهر به کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اختصاص یافته، بطوریکه کار برداشت ذرت علوفه‌ای، اواخر آذر ماه پایان یافته و کشاورزان بیش از 50 هزار تن محصول برداشت کردند، برداشت ذرت دانه‌ای تا پایان دیماه ادامه دارد.
وی متوسط برداشت ذرت دانه‌ای در هر هکتار را 5 تن عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود از این سطح، بیش از 5 هزار تن محصول برداشت شود، سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای در ایرانشهر نسبت به مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.
حسن شاه ولی سوددهی بالا و خرید تضمینی این محصول از سوی دولت را علت افزایش سطح زیر کشت ذرت در ایرانشهر ذکر کرد و تصریح کرد: محصول ذرت دانه‌ای این شهرستان علاوه بر مرغداریهای استان به استانهای همجوار از جمله خراسان جنوبی و رضوی ارسال می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: حدود 500 نفر در سطح شهرستان ایرانشهر در کار کاشت، داشت و برداشت محصول ذرت مشغول بکار هستند، کشت محصول ذرت در ایرانشهر در اواخر شهریور ماه صورت می‌گیرد و برداشت آن پس از یک دوره صد روزه آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ تسنیم
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 423726
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *