۰

کانتینرها‌ی تجار افغانستان ‌از بندرعباس به چابهار ‌منتقل می‌شود

رئیس برد اقتصادی وزارت تجارت افغانستان گفت: تا یک ماه آینده برای نخستین بار تعدادی از کانتینر تجار افغانستان برای جایگزینی بندر چابهار به جای بندرعباس ترانزیت خواهد شد.
کانتینرها‌ی تجار افغانستان ‌از بندرعباس به چابهار ‌منتقل می‌شود
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار‌، حاج رحم‌الدین حاجی‌آغا در بازدید از طرح توسعه بنادر چابهار، از حمایت کشور ایران به عنوان یک کشور دوست و همسایه و پشتیبان تقدیر کرد و افزود: ‌با توجه به اقدامات و پیشرفت‌های خوبی که صورت گرفته و طبق تاکیدات رئیس جمهوری افغانستان، باید نهایت استفاده را از بندر چابهار داشته باشیم.
وی با بیان اینکه چابهار بهترین مکان برای کشورهای افغانستان، ترکمنستان‌‌ و تاجیکستان است، اظهار داشت: ‌‌بنده به عنوان یک مقام دولتی به شما این قول را می‌دهم در نشست‌های مختلفی که با بازرگانان دارم ‌وضعیت و مزایای بندر چابهار را تشریح کنم.
رئیس برد اقتصادی وزارت تجارت افغانستان یکی از مهم‌ترین مشکلات عدم استفاده تجار افغانستان از بندر چابهار را اطلاع‌رسانی ضعیف عنوان کرد و افزود: بنادر و دریانوردی چابهار باید با برپایی نمایشگاه، کنفرانس‌ها، همایش‌ها و برگزاری نشست‌ها با تجارها و بخش‌های خصوصی زمینه همکاری را فراهم کند.
به گفته ‌وی، عدم بازاریابی مناسب باعث شده تجار ما شناخت درستی از مزایای بندر چابهار در عرصه بین‌المللی نداشته باشند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر زمان حمل کانتینر از بندر کراچی تا قندهار 18 ساعت است ولی از بندر چابهار 12 ساعت زمان می‌برد لذا تجارت از بندر چابهار برای افغانستان مقرون به صرفه است.
رئیس برد اقتصادی وزارت تجارت افغانستان خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده برای اولین بار تعدادی از کانتینر تجار افغانستان برای جایگزینی بندر چابهار به جای بندرعباس ترانزیت خواهد شد.
‌حاجی رحم‌الدین حاجی‌آغا مشاور و رئیس برد اقتصادی وزارت تجارت افغانستان به همراه تنی چند از تجار افغانی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند و در نشستی با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در زمینه‌های چگونگی همکاری و استفاده بهینه از بندر چابهار به عنوان یکی از مهم‌ترین بندر برای کشور افغانستان به بحث و بررسی پرداختند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 423382
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *