۰

حفر کانال برای جلوگیری از تصادف خودروها با شتر در حاشیه محورها

عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل جاده‎ای سیستان و بلوچستان گفت: برای جلوگیری از تصادف وسایل نقلیه با شتر، حفر کانال در حاشیه محورها در دستور کار است.
حفر کانال برای جلوگیری از تصادف خودروها با شتر در حاشیه محورها
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، در محورهای سیستان و بلوچستان عبور احشامی مانند شتر از عرض جاده هرازگاهی موجب وقوع حادثه‌های تلخ و کشنده می‌شود که نمی‎توان به راحتی از کنار آن گذشت.
مسئولان کمیسیون ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان راهکار جدیدی را برای جلوگیری از حوادث تلخ تصادف خودروها با شتر در دستور کار قرار داده‌اند.
یک عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این زمینه اظهار کرد: از آنجائیکه بیشترین تعداد شتر در سیستان و بلوچستان وجود دارد، به دلیل سرگردان بودن و رها بودن در دشت‌ها گاها عبور آنها از عرض جاده سبب بروز تصادفات هولناکی می‌شود که منجر به کشته شدن افراد و یا وارد آمدن صدمات جدی به آنها می‌شود.
علی خانقائی افزود: حفر کانال در حاشیه مسیرها و محورهایی که عبور شتر در آنجا زیاد است یکی از راه‌هایی است که برای پیشگیری از تصادفات با شتر پیشنهاد شده و توسط ادارات متولی در دستور کار قرار گرفته است.
وی به گردن آویزهای شبرنگ اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در تصادفات وسایل نقلیه با شتر، مالکان شترها نیز مقصر شناخته می‎شوند، قرار شده است مالکان نسبت به تهیه گردن آویز شبرنگ برای شترها اقدام کنند.
عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل جاده‎ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: پلاک کوبی شترها نیز قطعا سبب احساس مسئولیت مالکان شترها شده و باعث می‌شود آنها شترهای خود را سرگردان رها نکنند.
گفتنی است، در چند ماه اخیر چند فقره تصادف با شتر رخ داده که حاصل آن کشته شدن دو نفر و مجروح شدن بیش از 23 نفر از هموطنان بوده است.

انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 422549
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *