۰
فرماندار زاهدان:

ارزش‌های اسلامی مبنای اصلی انقلاب بود

فرماندار زاهدان گفت: انقلاب عزت و رهایی از استعمار را برای مردم به ارمغان آورد.
ارزش‌های اسلامی مبنای اصلی انقلاب بود
 علیرضا شهرکی  در مصاحبه با خبرنگار  تفتان ما، بیان کرد: یکی از محورهای انقلاب بر پایه قران مسئله نصرت الهی است که سنت قطعی خداوند شمرده می‌شود خداوند در قران اعلام کرده است هر کسی را که بخواهد با یاری خود تأیید می‌کند و کسی نمی‌تواند بر آن غالب شود مسئله دیگر اعتصام به حبل الهی است هر کسی به خدا تمسک کند مورد هدایت قرار می‌گیرد و می‌توانند در صراط مستقیم الهی ثابت‌قدم بمانند.
 فرماندار زاهدان عنوان کرد: خداوند متعال رعب مؤمنین را در قلوب جبهۀ معارض انداخت و توان آنان را چندبرابر نشان داد و سبب پیروزی آنها شد و وعده داده که دل‌های کسانی که کفر ورزیده‌اند بیم خواهیم افکند؛ زیرا چیزی را باخدا شریک کرده‌اند.
  شهرکی در ادامه افزود: ما یکی از صحنه‌هایی که تجربه کردیم و به عیان دیدیم مسئله رعب در دل دشمنان بود چه زمان پیروزی انقلاب، چه زمان جنگ و چه در صحنه‌های بعد تا امروز و عامل دیگر پیروزی توکل بر خداوند متعال است.
 
 وی در پاسخ به سؤال چرایی قطعی دانستن پیروزی نهضت توسط امام راحل اذعان کرد: در درجه اول الهی بودن مقصد
وحدت و همبستگی و برادری بین اقشار مختلف و مقاومت آنان شکوفایی ایمان و تحول در نفوس، وحدت کلمه و هم پیوستگی، اتکای به اسلام و عشق به شهادت، اتکا به خدا و معنوی بودن نهضت ایمان و اسلام رمز پیروزی بود.
 
  شهرکی خاطرنشان کرد: این انقلاب معادلات جهانی را به نفع مؤمنان و مظلومان تغییر داده است نه‌تنها در خاورمیانه بلکه در همه منطقه مقاومت اسلامی همچنین جریان امپریالیسم آمریکایی در این ۴۷ سال هر روز، رو به افول می‌رود و قدرت پوشالی از دستش خارج می‌شود امروز افول جریان آمریکایی بیشتر از هر وقتی قابل‌درک است و مشکلات از داخل آنها را به نابودی می‌برد و رژیم صهیونیستی هم در وسط منطقه مقاومت در حال خفه شدن و از همه سو در محاصره نیروهای مؤمن حزب‌الله است و از درون در حال فروپاشی است و این موارد از فراز قله ۲۲ بهمن قابل‌مشاهده است .
 فرماندار زاهدان تأکید کرد: امام خمینی (ره) ضمن رویکرد انتقادی نسبت به نظم حاکم چه در سطح ملی یا معادلات جهانی استبداد و استعمار را از یک جنس دانسته و با پرداختن به هر دو مسئله و نگاه انتقادی نسبت به آن گفتمانی را خلق می‌کنند که به‌عنوان «گفتمان انقلاب اسلامی» مطرح است و در این فرایند ابتدا با نقد نظم حاکم در سطح ملی که مشروعیت خویش را در تکیه بر ابرقدرت غرب جستجو می‌نمود و همه چیز در رژیم شاهنشاهی خلاصه می‌گردید و امر پادشاه به‌غلط جای فرمان خدا می‌نشست مبانی مشروعیت سیاسی را چه در ابعاد ملی یا فراملی تفسیر داده و گفتمان مردم‌سالاری دینی را جایگزین نظم قبلی نمودند.
 
 
 وی افزود: نخبگان و نظریه‌پردازان سیاسی بر این اعتقاد هستند که رژیمی که مشروعیت سیاسی بالایی داشته باشد از توان بازدارندگی بیشتری در مقابل جنگ داخلی یا انقلاب برخوردار خواهد بود، و چنین رژیمی می‌تواند با بهره‌گیری از حمایت تودۀ مردم با انواع بحران‌های اقتصادی و فقر منابع طبیعی مقابله نماید؛ لذا از اولین عرصه‌های تولیدی ادبیات سیاسی که حضرت امام خمینی (ره) از سال‌های آغازین انقلاب آغاز نمودند تأکید و تکیه بر مردم و مشروعیت نظام سیاسی برگرفته از قدرت مردمی و مشارکت سیاسی آحاد ملت بود به‌گونه‌ای که کمتر اعلامیه (پیش از پیروزی انقلاب اسلامی) و یا سخنرانی‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) می‌توان یافت که خطاب یا مفهوم محوری آن مردم و توجه آرا و افکار آحاد ملت نباشد و با همین گفتمان بود که صرف‌نظر از جوامع دینی، ملت‌های آزادۀ جهان را تحت‌تأثیر خویش قرار دادند.
 
  وی با اشاره به بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب گفت: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال و عزت و رهایی از استعمار و همچنین مشارکت مردمی پس از انقلاب و بارها حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به‌روشنی اثبات می‌کند که سرنوشت زندگی‌شان بر دستان خودشان بوده و به هیچ بیگانه‌ای حق دخالت در امورات داخلی مملکت را نخواهند داد.
 
 شهرکی دربارهٔ تفاوت انقلاب ایران با دیگر انقلاب‌های جهان گفت: یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها به «مبنای این انقلاب» برمی‌گردد. انقلاب ملت ایران انقلابی بر اساس «ایمان و ارزش‌های دینی و معنوی» بود و این نقطهٔ تمایز مهم آن از انقلاب‌هایی چون انقلاب فرانسه یا روسیه محسوب می‌شود «انقلاب اکتبر روسیه که در سال ۱۹۱۷ پیدا شد، به‌خاطر قطع‌شدن نان در شهرهای اصلی آن روز - مثلاً مسکو - بود. اگر مردم آن روز نان داشتند - همین نان معمولی - آن انقلاب پیش نمی‌آمد. «مبنای این انقلاب، ارزش‌های دینی و اخلاقی و معنوی بود.»

انتهای خبر/
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب: 453768
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *