۰
مدیر حوره علمیه الزهرا(س)خاش:

کردستان حماسه آفرینی‌های چریکی‌ترین فرمانده نظامی ایران را فراموش نخواهدکرد/ چمران خدای عشق و مظهر گذشت و فداکاری بود

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س)خاش گفت: رفتار و منش چمران تأثیر بسزایی در نجات کردستان از خطر تجزیه و حصر پاوه داشت.
کردستان حماسه آفرینی‌های چریکی‌ترین فرمانده نظامی ایران را فراموش نخواهدکرد/ چمران خدای عشق و مظهر گذشت و فداکاری بود
هاجر بیوش مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) و مدرس در گفتگو با خبرنگارتفتان ما به مناسبت سالگرد شهادت چمران فرمانده شجاع و دلیر ایرانی بیان کرد: زمان جنگ در کردستان چمران آذوقه رزمندگان را نصف می‌کرد و بین زن و بچه‌های کومله‌ها تقسیم می‌کرد کرد‌های بومی منطقه با دیدن چنین رفتار‌هایی از چمران به کمک نیرو‌های پاسدار آمده و به آن‌ها پیوستند و نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی با اشاره به صدور پیام تاریخی حضرت امام راحل (ره) در راستای شکستن حصر پاوه اظهارکرد: کومله‌ها بعد از شنیدن پیام امام (ره) به رزمندگان که فرمودند: هیچ کس حق ندارد بند پوتینش را باز کند مگر محاصره پاوه شکسته شود فرار کردند و با شجاعت‌ها و دلیری‌های سربازان و رزمندگان انقلابی شکوهمندترین پیروزی‌ها رقم خورد و کردستان به تصرف نیرو‌های انقلاب اسلامی در آمد و از خطر تجزیه نجات یافت.

وی افزود: زندگی شهید چمران سراسر تلاش و فداکاری است او مرد عمل و خدمت به انقلاب بود که ماموریت‌ها را در سخت‌ترین شرایط با پیروزی به انجام می‌رساند.

بیوش تصریح کرد: چمران با ایجاد هماهنگی بین ارتش و سپاه و نیرو‌های مردمی تاکتیک جدیدی در جنگ ایجاد کرد که تأثیرات و سازنده‌ای در بر داشت.

وی با اشاره به ابعاد معنوی زندگی چمران گفت: شهید چمران نه تنها مبارزی بی‌بدیل بود بلکه همسری خوش خلق و شایسته نیز بود شخصیتی خدا ترس که نماز‌های نیمه شبش را فراموش نمی‌کرد مردی که تمام زندگیش را در خدمت به انقلاب و مردم بود و از هیچ کمکی برای آن‌ها دریغ نمی‌کرد و از دلیرمردی‌های زیادی به یادگار گذاشت.

این مقام مسئول به اقدامات سازنده چمران در نجات کردستان اشاره کرد و تصریح کرد: شجاعت بی‌نظیر چمران دلیل اصلی نجات شهر پاوه از سقوط حتمی بود چمران با بسیج نیرو‌های نظامی و مردمی کردستان را از تجزیه و نابودی ر‌هایی بخشید.

انتهای خبر/
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 453055
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *