۰
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان تفتان:

مقدرات انسان در شب قدر تعیین می‌شود/شب قدر پر ارج‌ترین و پر رمزو راز‌ترین شب در گردونه زمان است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان تفتان گفت: سرنوشت و مقدرات انسان از این سال تا سال بعد در چنین شبی رقم خواهد خورد لذا باید در دعا و عبادت الهی در این شب‌ها بکوشیم.
مقدرات انسان در شب قدر تعیین می‌شود/شب  قدر پر ارج‌ترین و پر رمزو راز‌ترین شب در گردونه زمان است
 با توجه به قرار گرفتن در شب‌های پرفیض و پربرکت قدر حجت الاسلام والمسلمین محمد نوری رئیس سازمان تبلیغات شهرستان تفتان در گفتگو با خبر‌نگار تفتان ما؛با اشاره به شأن و منزلت این شب گفت: شب قدر شبی است که قلم‌ها از وصفش خواهند شکست و زبان‌ها از توصیف فضیلتش قاصر هستند.

وی با اشاره به فرمایشی از امام صادق (ع)  اظهار کرد: شب قدر قلب ماه مبارک رمضان است و بهترین شب سال که ارزش آن را از هزار ماه برتر و بالاتر بیان کرده است.

وی افزود: چه امری باعث نامگذاری این شب به عنوان شب قدر شده است و چه حوادثی قرار است رخ دهد قدر یعنی برکت و بزرگی که تمامی مقدرات بندگان خدا از این سال تا سال بعد در این شب رقم خواهند خورد.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان تفتان گفت: در شب قدر فرشتگان از آسمان به زمین خواهند آمد بطوری که زمین برای حضور فرشتگان تنگ خواهد شد.

 تصریح کرد: شب قدر خارج از ماه مبارک رمضان نیست و بین شب‌های ۱۹ تا ۲۷ ماه مبارک رمضان مخفی شده همانند مخفی و نامعلوم بودن مرگ و ظهور آقا امام زمان (عج) و در این مخفی ماندن حکمت‌های زیادی وجود دارد.

امام علی (ع) در فرمایشی دلیل مخفی بودن شب قدر را اینچنین بیان فرموده است که مؤمنان شب‌های بیشتری را قدر بدانند و به عبادت بیشتری بپردازند و در پرستش خدا تلاش بیشتری کنند.

وی فضایل شب‌های قدر را اینچنین برشمرد: آمرزش گناهان و بخشش، شب قدر قلب ماه مبارک رمضان و لیلة القدر قلب شب قدر است، شب قدر بالاتر از هزار ماه است، قرآن نیز بصورت یکباره بر پیامبر اسلام(ص) نازل شد، همچنین نزول ملائکه در این شب که نشانه شرأفت آن بر هزار ماه است.

انتهای خبر/
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب: 452871
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *