۰

فوت 3 قربانی، سهم سرخی چهارشنبه آخر سال در قزوین تا این لحظه

فارس از آمار قربانیان چهار شنبه آخر سال گذشته و مراقبت‌های آن گز ارش می‌دهد.
فوت 3 قربانی، سهم سرخی چهارشنبه آخر سال در قزوین تا این لحظه
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما،از قزوین، مراسم چهارشنبه آخر سال یکی از آداب و سنت ماندگار مردم ایران است که سالیان سال مردم با این آداب و رسوم الفت دیرینه دارند و با شعله‌ور کردن آتش، آداب و رسوم ایرانی را احیا می‌کنند.
این روزها گویا چهارشنبه آخر سال رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و مواد محترقه جایگزین آداب و رسوم گذشته ایرانیان شده است و دیگر ایجاد صداهای ناهنجار مواد محترقه همچون ترقه دیگر رنگی از فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی ندارد؛ چنین رویکردهایی موجب شده تا حساسیت‌های چهارشنبه آخر سال بیش از  پیش هر سال افزایش یابد.
معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: بسیاری از فعالیت‌های این مرکز برای چهارشنبه آخر سال در حوزه پیشگیری است و در این زمینه تمام نیروهای این مرکز در حالت آماده‌باش برای خدمات‌رسانی هستند تا مردم دچار حادثه نشوند.
احمد قاسمی افزود: از نمونه تجهیزات پیش‌بینی شده برای چهارشنبه آخر سال می‌توان به خدمات سه موتور آمبولانس، 40 آمبولانس و تجهیز تمام دستگاه‌های آمبولانس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین اشاره کرد که البته 150 نفر برای این ایام فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به شاخص‌ترین تفاوت برنامه‌های چهارشنبه آخر سال جاری نسبت به سال‌های گذشته پرداخت و عنوان کرد: آمادگی کامل با ظرفیت بیشتر نیروهای امدادی را برای مقابله با چهارشنبه آخر سال داریم و بخش قابل توجهی از آگاهی‌ها و آموزش‌ها توسط رسانه‌های جمعی و ملی ارائه می‌شود.
قاسمی با اشاره به اینکه هیجانات نوجوانان و جوانان در چهارشنبه آخر سال به نقطه اوج خود می‌رسد، توصیه داریم تا والدین نسبت به رفتارهای فرزندان خود کنترل داشته باشند و سعی کنند هیجانات فرزندان را در این ایام درنظر بگیرند، تصریح کرد: پیشنهاد داریم والدین فرزندان خود را نسبت به عدم استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه آخرسال توجیه کرده و به احترام شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو، از به‌‌کارگیری این مواد پرهیز کنند.
معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین به آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: آمار حوادث در سال گذشته برای آقایان 90 درصد و  بانوان 10 درصد است که 80 درصد این آمار را جوانان( زیر 40 سال)، 20 درصد را افراد بالای 40 نفر و 40 درصد را زیر 40 سال تشکیل می‌دهد.
وی آمار فوتی‌های چهارشنبه آخر سال گذشته را سه نفر بر شمرد و گفت: یکی از دغدغه‌های و مشکلات مهم در چهار شنبه آخر سال این است که بسیاری از افراد جامعه بر این باورند که حادثه در کمین آن‌ها نیست و حادثه تنها برای دیگران است.
قاسمی با بیان اینکه در چهارشنبه آخر سال گذشته، 92 نفر دچار آسیب‌دیدگی و مصدوم شده‌اند، اضافه کرد: آمار انتقال مصدومان چهارشنبه آخر سال گذشته به مراکز آموزشی درمانی به صورت 14 مصدوم به مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی، 10 نفر مرکز آموزشی درمانی بوعلی، 14 نفر مرکز آموزشی درمانی رازی، 23 نفر مرکز آموزشی درمانی شهرستان تاکستان، 6 نفر مرکز آموزشی درمانی رحیمیان شهر الوند، سه نفر مرکز آموزشی درمانی ولایت قزوین، سه نفر مرکز آموزشی درمانی ولیعصر شهرستان آبیک، هفت نفر مرکز آموزشی درمانی امیرالمؤمنین شهرستان بویین‌زهرا، 10 نفر مراجعه به اورژانس 115، یک نفر مرکز آموزشی درمانی شفای شهرستان تاکستان و یک نفر مرکز آموزشی درمانی پاستور قزوین است.
معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین مجموع افراد جراحت دیده در چهار شنبه آخر سال گذشته را 98 نفر عنوان کرد و ادامه داد: در این بخش 44 نفر دچار جراحت دست، 30 نفر جراحت چشم، هفت نفر جراحت پا، 9 نفر دچار جراحت صورت، یک نفر جراحت گوش، دو نفر جراحت سر، سه نفر جراحت گردن و دو نفر هم دچار سایر جراحات شده‌اند.
وی با بیان اینکه در تفکیک جنسیتی آسیب‌دیدگان چهارشنبه آخر سال گذشته می‌توان گفت که 83 نفر مرد و 9 نفر زن دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند، گفت: در این ایام 65 نفر درمان سرپایی، 26 نفر بستری و یک نفر هم فوت شده‌اند.
قاسمی بیان کرد: آمار خراشیدگی چهارشنبه آخر سال گذشته برابر 11 نفر، ساییدگی دو نفر، سوختگی 40 نفر، بریدگی و پارگی 16 نفر، قطع عضو یک نفر و شکستگی یک نفر بوده که در مجموع 26 نفر در مراکز آموزشی  و درمانی استان قزوین بستری شده‌اند.
معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین در تحلیل آماری چهارشنبه آخر سال گذشته نسبت به سال 93 تصریح کرد: مجموع مصدومان با افزایش 44 درصدی، مصدومان مرد با افزایش 50 درصدی، آمار فوتی و قطع عضو با افزایش سطحی، مصدومان سرپایی با افزایش 14 درصدی، سوختگی با افزایش 42.8 درصدی، بریدگی و پارگی با کاهش 24 درصدی، چشم با افزایش 42.8 درصدی، صورت با کاهش 10درصدی، پا با افزایش 22 درصدی و دست با افزایش 76 درصدی همراه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تا به امروز، سه نفر برای چهارشنبه آخر سال مصدوم شده‌اند که دو نفر از این مصدومان توسط نیروهای مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی منتقل و یک مصدوم خود به مرکز آموزشی درمانی مراجعه کرده‌اند.
انتهای پیام/فارس
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 437525
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *