۰
امام جمعه خاش:

خداوند بر نصر و یاری مومنان توانمند است

امام جمعه خاش گفت:خداوند بر نصر و یاری مومنان توانمند است.
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما ؛حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان در خطبه  های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن دعوت همگان به تقوا و خداپرستی مطرح کرد:جهان امروز شاهد صحنه های  ظالمانه و ستمرانه رژیم   نسل کش و غاصب صهیونیستی است و جمهوری اسلامی ایران از وقوع چنین وقایع تلخ وناگوار غمگین و ناراحت است تمامی افکار و اذاهن به این سمت و سو رفته است و این موضوع را از منظر قرآن مورد بررسی قرار می دهیم  .

امام جمعه شهرستان خاش تصریح کرد:خداوند در  قران میفرمایند:بندگان و مومن و مسلمان را توبیخ و سرنش میکند که چرا پیکار نمیکنند با کسانی که زنان کودکان و مردم را خانه و کاشانه خودشان بیرون کرده اند و موجب کشت و کشتار قرارداده اند.

وی گفت:ستمدیدگان همواره دست نیاز بسوی خداوند دراز میکند و از خدا ولی و صی درخواست میکنند در واقع این تکلیف بر گردن ما مسلمانان و مومنان است واگر از سوی ما تلاشی صورت گیرد خداوند هم به یاری ما می شتابد 


 حجت الاسلام والمسلمین دهقان اذعان کرد:تاریخ همواره تکرار میشود، کافران همیشه می گویند ما شما را از سرزمین تان بیرون میکنیم مگر اینکه مارا بپذیرید اما خداوند بشارت می دهند ما ستمگران را نابود میکنیم و شما را را پیروز میکنیم و سرانجام ستمکش نابود میشود.


وی ادامه داد:امروزه اتحاد و انسجام مسلمانان شدید تر و مستحکم نر شده است تارژیم تا دندان مسلح صهیونیستی را نابود کنند و این نعمت و یاری الهی است که کم کنم تمامی دولتها یک پارچه شدند و انزجارو تنفر عمومی نسبت به رژیم  پلید اسائیل بوجود امده واین همان وعده های خداوند تبارک وتعالی است  خداوند قدرت وتتوانایی بر نصرت و یاری مستضعفین و  مومنان دارد.

امامجمعه خاش با اشاره به اینکه خداوند دستور جهاد نسبت به ظالمان داد ه است گفت: همه بدانند خداوند بر نصر و یاری مومنان توانمند است  کسی که توانایی یاری برادر مومنش را دارد و یاری ندهد خداوند در دنیا و اخرت دست از یاری او برمی دارد


حجت الاسلام والمسمین دهقان افزود:باید شکر گذار  باشیم که علی رغم  توطئه ها و تحریم ها به برکت انقلاب اسلامی استقلال خودمان را حفظ کردیم و خودمان تصمیم گیر خودمان هستیم ودر  منطقه امن ترین کشور منطقه محسوب میشویم لذا باید نسبت به مومنان و مسلمین جهان  نیز  احساس مسئولیت کنیم. 

 وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات امروز مسئله فلسطین و  و باریکه نوار غزه است که هجده سال است بعنوان یک زندان رو باز   جهان هیچکس در این خصوص حرکت در دفاع انها انجام نداده است ،البته علی رغم  اقدامات  و حمایتهایی که از این مردم مظلوم می شود متاسفانه در سازمان بین الممل  این امریکا جنایت کار است که حمایتهای بین المللی را از این مردم مظلوم وتو میکند با دفاع و حمایت خودش از رژیم کودک کش و غاصب اسرائیل دفاع کرده و اعتبارات مالی و تجهیزات بروز  او را جسورتر کرده  و باعث وقوع چنین جنایاتی می شود.


امام جمعه خاش گفت:دنیا شاهد جنایتهای آنان بر مردم مظلوم غزه است تنها در دو  هفته اخیر  به اندازه بمباران هیروشیما بر سر مردم این منطقه بمب های اتمی  ریخته شد  همه آواره شدند و تعدادکثیری شهید شدند که اکثرشان  کودک بودند اینها به چه گناهی کشته شدند؟

وی تصریح کرد:یک هفته قبل از  طوفان الاقصی در کنفرانسی که اسرائیل برگزار کرد ، رژیم اسبق سازمان جاسوسی اسرائیل  حرفهای گنده تر از دهانش مطرح کرده بود  که اکنون وقت آن رسیده که ایران  را سر جایش بنشانیم و نیروی حزب الله را بزنیم و مستقیما وارد عمل شویم.


حجت الاسلام دهقان بیان کرد:علی رغم امکانات  و تجهیزات کامل اسرائیل  نیروهای غیور حماس توانستند ورود کنند و این حاصل75 سال ظلمو ستمی بود که بر مردم این منطقه وارد شده است .  

دوشنبه 8  ابانماه سالروز  شهادت  محمد حسین فهمیده است  نوجوان سیزده ساله ای که با جانفشانی خود حماسه بزگی آفرید و این روز  بعنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی  نامیده شده است .

این روز پدافند غیر عامل همنام دارد  که مهمترین مسئله در مقابل تهدیدات میبباشد هر کشوری برای ثبات خود باید  نسبت به داشته هایش سرمایه گذاری کند داشته هایی که حساس تر هست باید مستحکم تر نگهداری کنند


امام جمعه خاش گفت:این روزها شاهد رزمایش عزتمندانه نیروی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه اصفهان هستیم . این رزمایش ها در جهت دفعایه هرچه بیشتراست و آمادگی  کامل نیروهای رزمنده است.


وی عنوان کرد : به لطف برکت نظام جمهوری اسلامی  وجود افراد با روحیه شهادت طلبی و ایثار گری  به تجهیزات عالی دست یافتیم که همه   ایران را  در منطقه قدرت اول موشکی  میدانند و  درعررصه های  ماهواره ای و راداری نیز به درجه عالی رسیده ایم. 


انتهای خبر/
جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 453397
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *