۱۲
سکینه اربابی:

شاید دشمنان ما حافظه ی تاریخی ضعیفی داشته باشند اما ملت ایران بیداراست

سه واقعه مهم و تاریخی در تاریخ عصر معاصر کشور باعث شد۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی نام گیرد
شاید دشمنان ما حافظه  ی تاریخی ضعیفی داشته باشند اما ملت ایران بیداراست
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، سکینه اربابی کارشناس سیاسی، مدرس و مدیر انجمن زن و خانواده شهرستان خاش گفت: سه واقعه تاریخی که باعث شد ۱۳آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی نام بگیرد اول تبعید حضرت امام (ره)به ترکیه، دوم سالروز کشتار جمعی از دانش آموزان در تهران بدست رژیم منحوس پهلوی و سوم تسخیر لانه ی جاسوسی بدست دانشجویان و مسلمانان پیرو خط رهبری است.

وی بیان کرد: هر سه اتفاق تاریخی که در۱۳آبان رخ داده اند نشانگر استقامت پایداری و روحیه ی استکبار ستیزی ملت ایران بویژه جوانان و دانش آموزان و دانشجویان است.

اربابی بیان کرد:  با نگاهی گذرا به تاریخ خواهیم فهمید دشمنان انقلاب و احزاب وگروهای سیاسی بارها وبارها اقدام به گرفتن سفارت کرده که با برخورد قاطع نظام مواجه گشتند و حضرت امام از هیچ حزب و گروهی حمایت نکردند ولی از دانشجویان بصیر و آگاهی که وابسته به هیچ‌ حزب و جناحی نبودند با قاطعیت حمایت کردند و از این روز در سخنرانی های خود به انقلاب دوم یاد کردند چی را که میدانستند اگر این اتفاق رقم نمیخورد احتمال وقوع کودتای ۲۸مرداد دیگری وجود داشت.

وی اظهار کرد: شاید دشمنان ما حافظه تاریخی ضعیفی داشته باشند اما ملت ما بیدار است و شعار زن،زندگی،آزادی بهانه ای واهی برای متزلزل کردن ریشه های تنومند درخت انقلاب است که راه به جایی نمیبرد.

اربابی گفت: تاریخ به یاد دارد دشمنی که شعار زن،زندگی،آزادی را سرمیدهد روزگاری حامی شاه بود و در پاسخ به مطالبات بحق عده ای دانش آموز برای زدودن دخالتهای آمریکا در کشور آنها را به خاک و خون کشیدند و اینک مدعی آزادی هستند؟

اربابی در پایان گفت: باید در راستای آشنایی نسل جوان بیشتر به اتفاقات تاریخی در دروس و کتب آموزشی پرداخته شود چرا که به فرموده ی مقام معظم رهبری تاریخ در حال تکرار است و دانش آموزان و دانشجویان ما باید علم به تاریخ داشته باشند و دشمن چشم دیدن پیشرفت کشور را ندارد و به دنبال مستعمره شدن آن هستند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 452212
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *