۰
برگزاری کارگاه حجاب و عفاف بمناسبت دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی خاش

رفتار انسان ها نشانگر اعتقاد آنهاست

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی باقر پور گفت: گام برداشتن برای جهاد تبیین نیاز جوانان و جامعه امروزی است وانجام این مهم وظیفه همه ما در قبال نسل جوان می باشد
رفتار انسان ها نشانگر اعتقاد آنهاست
به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی تفتان ما، بمناسبت قرار گرفتن در ایام الله دهه فجر مراسمی با محوریت حجاب و عفاف با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی باقر پور رئیس عقیدتی سیاسی تیپ۲۸۸زرهی ارتش، ریاست دانشگاه آزاد، مدرسین و کادر دانشگاه و دانشجویان در محل دانشگاه آزاد اسلامی خاش برگزار شد.

باقرپور اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات زیادی در طول عمر با برکت خود برای ما انجام داده است لذا ما نیز وظیفه ای درقبال این خدمات دربرابر نظام داریم جهاد تبیین، امربه معروف و نهی از منکر و... هر کدام میتواند اقدامی مؤثر در راه حفظ ارزشهای اسلام و انقلاب باشد.

وی بیان کرد: در عصر ظهور همه ما نیازمند خودسازی و تقوا هستیم و تنها باشعار خالی نمیتوانیم کاری از پیش ببریم .

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به حفظ حجاب و عفاف گفت: تنها اینکه چادر داشته باشیم کفایت نمیکند لازمه و میوه ی ایمان داشتن حجاب و حیا است.

باقرپور با اشاره به اهمیت حجاب و بیان آن در سوره نور گفت: باید باور داشته باشیم به اینکه نگاه و حرف زدن با نامحرم باید کنترل و نظارت قوی داشته باشیم نگاه دروازه قلب است و با نگاه کردن و حرف زدن مرزهای حجاب و عفاف اندک اندک کمرنگ تر خواهند شد.

وی در بحث حجاب چشم بیان کرد: نگاه های حرام بدنبال خود خواهش های نفسانی و منجلاب گناه را بدنبال دارند لذا در مباحث حجاب نگاه باید با احتیاط عمل کرد.
در گفتار نیز رعایت اصول شرعی واجب است بنابراین در گفتار و حرف زدن با نامحرم باید بااحتیاط عمل کنیم تا دچار لغزش و گناه نشویم.

وی با اشاره به مبحث ظهور و از منتظران واقعی بودن امام زمان(عج) گفت: با بی توجهی و  رعایت نکردن حجاب و عفاف نمی شود در زمره منتظران حضرت قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی باقر پور آرامش و امنیت را مرهون خون شهدا دانست و گفت: سخت است از جان خود گذشتن از تمام دارایی، خانواده و فرزندان گذشتن و یک خواسته داشتن که رعایت حجاب و حفظ ارزشهای اسلام است لذا ما مدیون خون شهدا هستیم و با حفظ حجاب که ثمره ی شیرین ایمان است میتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
قرآنی که ۱۴۰۰سال پیش فرستاده شده برنامه منظم و عامل رستگاری در دنیا و آخرت است.

وی در پایان به حفظ و رعایت حجاب توسط دختران و بانوان جامعه اسلامی تأکید و لازمه در امان ماندن از شر شیاطین و گرفتاری ها را ایمان به خدا و رعایت اصول دینی دانست.
 
انتهای خبر/
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 452527
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *