به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«
تفتان ما» به نقل از اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، رسول صفرزایی بیان کرد: هدفگذاری صحیح در مؤلفهها و شاخصهای مختلف عاملی تعیینکننده در جهت حرکت سیستم به سوی اهداف است و موجب تقویت تفکر عملکردی خواهد شد.
وی بر لزوم استمرار رصد و نظارت بر فعالیتها و برنامهها بهویژه در مدارس و کلاسهای درس تأکید کرد و گفت: مدیران باید ضمن بررسی شاخصهای مختلف، میزان تحقق آنها در مدارس را بهعنوان یکی از مطالبات جدی خود پیگیری کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: آموزش و آگاهیبخشی به مدیران جدیدالانتصاب مدارس امری ضروری است؛ ایجاد حساسیت و دقتنظر نسبت به ملاحظات قانونی و شغلی و تلاش برای تحقق شاخصهای مختلف باید به طور جدی در دستور کار مدیران قرار گیرد.
وی با اشاره به راهبرد اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان بیان کرد: هنگامی که از تغییر شرایط سیستم به سمت هدف صحبت میشود؛ منظور این است که باید مؤلفهها و شاخصهای تعیینکننده بهصورت صحیح هدفگذاری شوند تا تفکر عملکردی تقویت شود.
این مسئول همچنین به اولویتهای مجموعه آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: طرح سنجش، ثبتنام دانشآموزان، پروژه مهر، امتحانات پایانی، طرح نماد، تقویت تربیت دینی و قرآنی و تشویق دانشآموزان به اقامه نماز از موضوعات مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
وی افزود: تکریم همکاران و مراجعین و پاسخگویی صحیح و قانعکننده، زمینه رضایتمندی عمومی از دستگاه تعلیم و تربیت را در بین افراد جامعه فراهم خواهد کرد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بر لزوم تعامل با بخشهای مختلف برای ارتقا شاخصهای آموزشی و پرورشی تأکید کرد و گفت: تعامل و ارتباطگیری برونسازمانی باید جدی گرفته شود تا بتوان از ظرفیتهای مردمی و حضور خیرین مدرسهساز و مدرسهیار برای بهبود شرایط آموزشی و تربیتی به بهترین شکل استفاده کرد.
وی گفت: ما بهعنوان معلم دانشآموزان را فرزندان خود بدانیم تا در تصمیمگیریها و تصمیمسازیها بهتر عمل کنیم؛ لازم است در این مسیر به انجام کارهای اثربخش پرداخته و از ورود به حواشی اجتناب کنیم.
انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcfmcdyew6de0a.igiw.html