۰
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

مدیران مدارس مطالبات خود را پیگیری کنند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بر لزوم استمرار رصد و نظارت بر فعالیت‌ها و برنامه‌ها به‌ویژه در مدارس تأکید کرد و گفت: مدیران باید ضمن بررسی شاخص‌های مختلف، میزان تحقق آن‌ها در مدارس را به‌عنوان یکی از مطالبات جدی خود پیگیری کنند.
مدیران مدارس مطالبات خود را پیگیری کنند
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«تفتان ما» به نقل از اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، رسول صفرزایی بیان کرد: هدف‌گذاری صحیح در مؤلفه‌ها و شاخص‌های مختلف عاملی تعیین‌کننده در جهت حرکت سیستم به سوی اهداف است و موجب تقویت تفکر عملکردی خواهد شد.
 
وی بر لزوم استمرار رصد و نظارت بر فعالیت‌ها و برنامه‌ها به‌ویژه در مدارس و کلاس‌های درس تأکید کرد و گفت: مدیران باید ضمن بررسی شاخص‌های مختلف، میزان تحقق آن‌ها در مدارس را به‌عنوان یکی از مطالبات جدی خود پیگیری کنند.

 سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: آموزش و آگاهی‌بخشی به مدیران جدیدالانتصاب مدارس امری ضروری است؛ ایجاد حساسیت و دقت‌نظر نسبت به ملاحظات قانونی و شغلی و تلاش برای تحقق شاخص‌های مختلف باید به طور جدی در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وی با اشاره به راهبرد اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان بیان کرد: هنگامی که از تغییر شرایط سیستم به سمت هدف صحبت می‌شود؛ منظور این است که باید مؤلفه‌ها و شاخص‌های تعیین‌کننده به‌صورت صحیح هدف‌گذاری شوند تا تفکر عملکردی تقویت شود.

این مسئول همچنین به اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: طرح سنجش، ثبت‌نام دانش‌آموزان، پروژه مهر، امتحانات پایانی، طرح نماد، تقویت تربیت دینی و قرآنی و تشویق دانش‌آموزان به اقامه نماز از موضوعات مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: تکریم همکاران و مراجعین و پاسخ‌گویی صحیح و قانع‌کننده، زمینه رضایتمندی عمومی از دستگاه تعلیم و تربیت را در بین افراد جامعه فراهم خواهد کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بر لزوم تعامل با بخش‌های مختلف برای ارتقا شاخص‌های آموزشی و پرورشی تأکید کرد و گفت: تعامل و ارتباط‌گیری برون‌سازمانی باید جدی گرفته شود تا بتوان از ظرفیت‌های مردمی و حضور خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار برای بهبود شرایط آموزشی و تربیتی به بهترین شکل استفاده کرد.

وی گفت: ما به‌عنوان معلم دانش‌آموزان را فرزندان خود بدانیم تا در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها بهتر عمل کنیم؛ لازم است در این مسیر به انجام کارهای اثربخش پرداخته و از ورود به حواشی اجتناب کنیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfmcdyew6de0a.igiw.html
 
 
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 455017
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *