۰
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

سیستان بلوچستان کم بارش‌ترین استان کشور شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: استان با دریافت ۵۶/۷ میلیمتر از ابتدای سال زراعی جاری کمترین میزان بارش را در کشور داشته است.
سیستان بلوچستان کم بارش‌ترین استان کشور شد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، محسن حیدری بیان کرد: این در حالی است که میزان بارش استان در دوره بلندمدت مشابه ۹۶ میلیمتر بوده که کاهش ۴۳ درصدی را نسبت به بلندمدت را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنان استان درگیر خشکسالی است و بارندگی‌ها کمبود بارش را در استان جبران نمی‌کند؛ اما اثرات خشکسالی را قدری کاهش می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد تا نیمه مهر استان بی بارش یا بارش کمتر از نرمال خواهد داشت و از نیمه مهر تا بهمن‌ماه بارش‌های استان نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس شاخص بارش، تبخیر و تعرق استاندارد شده (SPEI)، در مدت‌زمان یک‌ساله تا پایان تیرماه امسال ۹۶.۷ درصد از استان سیستان و بلوچستان درگیر پدیده خشکسالی هست که این مقدار در منطقه سیستان ۹۹ درصد و در منطقه بلوچستان ۹۶.۵درصد بوده است.

حیدری ضمن ابراز نگرانی از ادامه‌دار بودن روند خشکسالی در سیستان و بلوچستان افزود: در مدت‌زمان ۱۰ساله ۹۹.۶ درصد مساحت درگیر خشکسالی استان تقریباً ۸۷.۶ درصد آن دچار خشکسالی بسیارشدید و شدید است.

این مسئول میانگین دمای سیستان و بلوچستان را از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲۳.۹ درجه سلسیوس اعلام کرد و از افزایش یک‌درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلندمدت مشابه خبر داد.

انتهای خبر/
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 453227
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *