۰
به مناسبت هفته دولت؛

کارخانه فراوری سیلیس بزمان با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیاردی به بهره‌برداری رسید

به‌مناسبت هفته دولت کارخانه سیلیس «بزمان» واقع در شهرستان ایرانشهر به بهره‌برداری رسید.
کارخانه فراوری سیلیس بزمان با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیاردی به بهره‌برداری رسید
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،به مناسبت هفته دولت و با حضور داود شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه استانداری، کارخانه سیلیس «بزمان» واقع در شهرستان ایرانشهر به بهره‌برداری رسید.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه استانداری بیان کرد: سرمایه‌گذاری این واحد فراوری ۳۵۰ میلیارد ریال است و زمینهٔ اشتغال ۳۰ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم نموده است.
 
داوود شهرکی افزود: استان پتانسیل‌های بسیار زیادی در زمینه معدن دارد و طلا، مس، آنتیموان، منیزیت، سیلیس، منگنز، تیتانیوم از جمله مواد معدنی مستعد شناسایی شده در استان می باشد و ایجاد صنایع تبدیلی در کنار این معادن باهدف فراوری مواد معدنی و ایجاد ارزش‌افزوده در دستور کار است و در برخی معادن نیز این امر صورت پذیرفته و انشا الله سیستان و بلوچستان در آینده‌ای نزدیک به قطب مواد معدنی کشور تبدیل خواهد شد.
 
لازم به ذکر است؛ شیشه‌سازی، چینی‌سازی، ساخت فرو سیلیس، سرامیک‌سازی، ساخت آجر ماسه آهکی، ریخته‌گری، ساخت سیلیکات سدیم، ساخت دیگر مواد سیلیسی، به‌عنوان نیمه‌هادی در صنعت الکترونیک و تولید پشم‌شیشه از جمله کاربرهای ماده معدنی سیلیس در صنایع معدنی است.
 
همچنین معدن مس و منگنز، واقع در بخش مرکزی منطقه کلچاپ زردکوه شهرستان ایرانشهر به بهره‌برداری رسید.
 
این معادن با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیاردریالی در منطقه کلچاپ زردکوه، شهرستان ایرانشهر افتتاح شد.
 
گفتنی است؛ با بهره‌برداری از این ۲ طرح معدنی که می‌تواند توسعه منطقه را نیز به دنبال داشته باشد موجبات اشتغال ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم نیز فراهم شده است.
 
لازم به ذکر است؛ بیشترین کاربرد عنصر منگنز در صنعت برای تولید آلیاژهای آهن، به‌عنوان ماده اصلی برای تولید چدن، به‌عنوان ماده اصلی برای تولید فولاد ضدزنگ است و در صنعت شیمیایی معمولاً در تولید کودهای شیمیایی، رنگ‌سازی، لعاب‌دادن کاشی و سرامیک و… استفاده می‌شود.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 453219
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *