۰

مذاکره موشکی برای مردم و مسئولان ایران پذیرفتنی نیست/ تجربه برجام برای مذاکره کافی بود/ لزوم برخورد جدی با دروغ فرانسوی ها مبنی بر مذاکره موشکی

یک کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه مسئولین سیاست خارجی کشور قطعاً به دنبال مذاکره موشکی و منطقه‌ای نخواهند رفت گفت: هرکس به دنبال مذاکرات موشکی باشد چه آشکارا و چه پنهان قطعاً خیانت بزرگی به کشور و ملت کرده است و این کار به سرخوردگی ملت ایران می انجامد.
مذاکره موشکی برای مردم و مسئولان ایران پذیرفتنی نیست/ تجربه برجام برای مذاکره کافی بود/ لزوم برخورد جدی با دروغ فرانسوی ها مبنی بر مذاکره موشکی
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،طی روزهای گذشته رسانه های غربی در گزارشی اعلام کرده بودند که مقامات فرانسوی گفتگوهایی پیرامون برنامه موشکی با ایران داشته اند؛ اما قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در خصوص ادعای وزیر خارجه فرانسه درباره مذاکرات با ایران در حوزه موشکی گفته بود که اگر چنین نقل قولی است که مذاکراتی داشتند تکذیب می‌شود، ما درباره مسایل دفاعی و موشکی خود مذاکره‌ای نداشته‌ایم و در این خصوص صحبتی با دیگران نخواهیم داشت.
از طرف دیگر ابتدای فوریه زمان به روز رسانی فهرست موشکی قانون کاتسا بود و با نزدیک شدن به این زمان فشارها و جنجال های رسانه ای برای مذاکرات منطقه و موشکی از سوی غربی ها بیشتر شده است اما مقامات ایرانی هر بار با صراحت این موضوع را تکذیب کرده اند.
ابوالفضل صدقی کارشناس مسائل هسته ای  در خصوص تلاش غرب برای کشاندن ایران پای میز مذاکرات برای مسائل منطقه ای و  اظهار داشت: شورای امنیت قطعنامه قبلی درباره تحریم های ایران را ملغی کرده و قطعنامه جدیدی در دو بخش الف و ب با محورهای هسته ای و موشکی تدوین کرد که در بخش هسته ای به برجام منتهی شد.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی ما مشاهده می کنیم که برجام عملاً برای ایران کارگشا نبوده است خاطرنشان کرد: آمریکا دیگر حاضر نیست برجام را تمدید کند و همین موضوع منجر به سستی کشورهای اروپایی در اجرای برجام شده است.
وی با بیان اینکه قطعنامه ۲۲۳۱ از ایران «می‌خواهد» از کار بر روی موشک‌های بالستیک که «برای داشتن توانایی حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند»، خودداری کند تصریح کرد: الزام‌آور نبودن و مشروط بودن این بند موجب شده تا بر خلاف ادعای آمریکا و کشورهای اروپایی، شورای امنیت نتواند تحریم یا قطعنامه تازه‌ای به بهانه موشکی علیه ایران صادر کند.
این کارشناس مسائل هسته‌ای همچنین خاطر نشان کرد: برخی مدعی هستند بدون آمریکا هم میتوان برجام را ادامه داد اما باید توجه داشته باشند که همین افراد زمانی می گفتند باید با کدخدا ببندیم، امروز باید از آنها پرسید الان که کدخدا نیست چگونه می خواهید برجام را عملیاتی کنید.
صدقی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال محدود کردن قدرت های موشکی و منطقه ای ایران است عنوان کرد: مشکلات اصلی غرب با ایران، مشکلات هسته‌ای، منطقه ای و موشکی است که تا عقب‌نشینی ایران از همه این موارد دست از کارشکنی بر نمی دارند.
وی با بیان اینکه فرانسوی ها ادعا می کنند که با ایران مذاکرات موشکی انجام داده اند عنوان کرد: از یک طرف فرانسویها ادعا می کنند و از طرف دیگر وزارت امور خارجه ایران تکذیب می کند؛ اما مشخص نیست چرا در نهایت فرانسوی ها می خواهند به ایران بیایند و مقامات وزارت خارجه با این دروغ گویی ها با شدت بیشتری برخورد نمی کنند.
وی برخی به دنبال القای این تفکر در جامعه هستند که با برجام مشکلات اقتصادی حل نمی شود و باید برجام دو و برجام سه را هم در منطقه و پیرامون بحث موشکی دنبال کنیم. اما این نظر کاملاً برخلاف عقل و سیاست های پیش روی نظام جمهوری اسلامی است.
این کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه مسئولین سیاست خارجی کشور قطعاً به دنبال مذاکره موشکی و منطقه‌ای نخواهند رفت تصریح کرد: هرکس به دنبال مذاکرات موشکی باشد چه آشکارا و چه پنهان قطعاً خیانت بزرگی به کشور و ملت کرده است و این کار به سرخوردگی ملت ایران می انجامد.
صدقی تصریح کرد: بهتر است همه برای حل مشکلات اقتصادی دست به دست همدیگر دهند و با تکیه بر توان داخلی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را پیاده کنند؛ اگر توجهی به گفتمان دینی در کشور هم داشته باشیم خواهیم دید که خداوند هم مسلمانان را از عقب نشینی در زمینه سلاح و دفاع به شدت نهی کرده است.
وی با بیان اینکه قوانین کاتسا نقض برجام است و این موضوع را آقای ظریف هم بارها اعلام کرده بیان داشت: از این جهت کاتسا را مادر تحریم ها نامدیدند که این قانون به دنبال ایجاد یک اجماع بین المللی برای مقابله با قدرت های نظامی و منطقه ای ایران است؛ اگر سپاه زده شود، مسائل موشکی و قدرت منطقه ای ایران هم زده می شود.
این کارشناس مسائل هسته‌ای در شرایطی قرار دادریم که خود آمریکا هم بارها اعلام کرده است که برجام را قبول ندارد، آنوقت برخی فکر می کنند اگر برجام های دیگری رقم بزنند، آمریکا به برجام معتقد می شود، این خیال باطلی است چرا که آمریکا تا ایران را از قدرت ساقط نکند دست از دشمنی با کشور برنخواهد داشت.
صدقی در پایان تصریح کرد: هدف اصلی آمریکا از وضع تحریم و کشاندن چندباره ایران پای میز مذاکره ایجاد دو  گانگی میان حاکمیت و مردم است؛ آمریکا می خواهد به مردم القا کند که به مردم کاری ندارد اما حقیقت این است که همه تحریم ها در نهایت مردم را نشانه می روند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 451667
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *