۰

سعه‌صدر در برابر مردم و مراجعه‌کنندگان از مهم‌ترین ویژگی یک قاضی است

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: سعه‌صدر در برابر مردم و مراجعه‌کنندگان از مهم‌ترین ویژگی یک قاضی است.
سعه‌صدر در برابر مردم و مراجعه‌کنندگان از مهم‌ترین ویژگی یک قاضی است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،، حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی‌راد صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سراوان اظهار کرد: عدالت و تقوا، دانش و آگاهی نسبت به احکام و علوم مرتبط با قضاوت، نیرومندی و استواری شخصیت، حق جویی و واقع نگری به گونه ای که پس از کشف خطای خود بر آن اصرار نورزد، بی نیازی و پایداری در برابر فریب مال و جاه و شهرت، دقت و تانی و توقف در شبهات، سعه صدر در برابر مردم و مراجعه کنندگان از مهمترین خصوصیات یک قاضی از منظر امام علی (ع) است.
وی با اشاره به اینکه همه ما باید خود را خادم مردم بدانیم و از مشکلات مردم گره گشایی کنیم گفت: قضات باید تا جایی که قانون اجازه داده است به مردم کمک کنند.
موحدی راد افزود: در تمام موارد باید به قانون عمل نمود اما قانون در مواردی نیز راه را باز گذاشته و قاضی می‌تواند خود تصمیم بگیرد که در این گونه موارد قضات باید راهی انتخاب کنند که مشکلی از مردم بگشاید.
وی تاکید کرد: باید با افرادی که علیه امنیت داخلی کشور، جان و مال مردم اقداماتی انجام می‌دهند نیز به شدت و بدون اغماض برخورد قانونی صورت گیرد.
موحدی راد در ادامه از تلاش‌ها و خدمات دادستان سابق شهرستان سراوان قدردانی و عباس عزیزی را به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی کرد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 440176
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *