۰
گزارش تفتان ما از برقِ نگاه کودکان روستایی چشم به راه روشنایی؛

خانوارهای روستائی ساکن در روستاي اسپه بخش ایرندگان خاش همچنان از نعمت برق محروم هستند/ پروژه های قابل افتتاح دهه فجر سال ۹۴ هنوز بر زمین مانده اند

دولت برای برق رسانی به روستاهای بالای 20 و حتی 10 و 15 خانوار وعده و وعيدهای فراوانی داده است اما گلایه مندی های مردمی نشان از عدم اجراي شدن اين وعده ها دارد که نمونه آن خانوارهای روستائی ساکن در اسپه بخش ایرندگان خاش هستند که از نعمت برق همچنان محرومند و در تاريكي به سر مي برند و برقِ نگاه کودکان اين روستا هنوز چشم به راه روشنايي است.
خانوارهای روستائی ساکن در روستاي اسپه بخش ایرندگان خاش همچنان از نعمت برق محروم هستند/ پروژه های قابل افتتاح دهه فجر سال ۹۴ هنوز بر زمین مانده اند
به گزارش تفتان ما، دولت برای افتتاح برق در برخی نقاط روستایی این شهرستان گزارش داد اما به دلیل مشکلات منابع طبیعی و نیز مشکلات مالی این پروژه ها همچنان بر زمین مانده اند و بایستی در دهه فجر سال 95 به بهره برداری می رسید اما همچنان در اهاله اي از ابهام قرار داد.
 
قدرت شهيكي رئیس اداره برق شهرستان خاش در 19 بهمن سال گذشته در گفت و گو با يكي از رسانه ها، پوشش برق رسانی را در این شهرستان بالای 99 درصد عنوان كرد اما در عمل می بینیم روستاهای بسیاری که در لیست افتتاحیه های هفته دولت و دهه فجر سال قبل و امسال بوده اند همچنان بدون برق مانده اند.
 
روستاهای شوگ، تل گزی، کروجی در بخش مرکزی خاش و غیره از دو سال قبل در انتظار برق رسانی هستند و تیرهای برق نصب شده اند اما مردم همچنان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و معلوم نیست گره کار از کجاست.
 
این روستاها دارای سابقه قدیمی و تاریخی هستند و ساکنان آنها از سالهای دور بصورت عشایری در منطقه ساکن بوده به کار دامداری و کشاورزی اشتغال دارند.
 
از طرفی دولت بارها وعده داده است که از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری و خانوارهای روستایی را مورد حمایت قرار می دهد اما در عمل می بینیم خدمات در مبحث برق رسانی آنچنان که باید و شاید خود را نشان نمی دهد.
 
گرانی تعرفه های فروش کنتور و تعرفه های بالای مصرفی هم جای خود دارد که داد مردم و مسئولان را در آورده است.
 
علي اي حال روزانه شکایات فراوانی از فعالیت های ضعیف اداره برق شهرستان خاش به گوش مسئولین می‌رسد، اما عجیب ترین و توجیه ناپذیر ترین مورد آن نداشتن برق در روستایی که با خطوط تیر های برق فقط 200 متر فاصله دارد!

روستایی در بخش ایرندگان که به نام اسپه شناخته می شود و چسبیده به شهرک جدید اسپه، سال هاست از نعمت برق محروم است.

این روستا بیش از 20 خانوار دارد و جالب اینکه تنها 200 متر با خطوط اصلی برق فاصله دارد اما تاکنون خبری از برق و نعمت برق برای روستائیان نیست.
 
* مكان هاي تير برق حفر شده اما خبري از برق و تير برق نيست

عبدل جمشیدزهی ریش سفید و معتمد این روستا در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حدود هفت سال پیش چاله هایی برای کشیدن تیر های برق به روستای ما حفر شده اما با گذشت هفت سال هنوز تیر های برق به این روستا نرسیده اند و بقایای چاله ها به مرور زمان در حال پر شدن است.

وی افزود: سال هاست که اهالی روستای ما را با امروز و فردا گفتن به بازی گرفته اند و ما همچنان در حسرت داشتن نعمت برق مانده ایم.
 
* وعده هاي سرخرمن مي دهند

عبدالغفور جمشیدزهی یکی دیگر از اهالی این روستا در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: تاکنون چندین بار به ما گفته اند به زودی فیش جهت خرید امتیاز برق را باید پرداخت کنید اما از فیش و امتیاز برق خبری نیست.

وی با بیان اینکه روستای اسپه و شهرک اسپه در قدیم یکی بوده اند گفت: این دو روستا تماما به یکدیگر متصل هستند اما فقط جاده ایرندگان خاش آنها را جدا می‌کند و به علت نداشتن برق روستای ما روستایی مستقل به حساب می آید، همین امر موجب شده تا ما از خدمات دهیاری شهرک اسپه محروم باشیم.

جمشیدزهی با بيان اينكه من بارها به اداره برق شهرستان خاش مراجعه کرده‌ام، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ام. گفت: امیدواریم مجدداً این روستا ها یکی خوانده شوند و ظلم چند ساله ای که بر ما روا داشته شده پایان یافته و از نعمت های برق و دهیاری بهره مند شویم.
 
انتهای پیام/
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب: 436488
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *