۰

400 حافظ قرآن در سیستان و بلوچستان زیر پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 400 حافظ قرآن در سیستان و بلوچستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.
400 حافظ قرآن در سیستان و بلوچستان زیر پوشش کمیته امداد هستند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، رضا اصلی شهرکی در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: کمیته امداد امام سیستان و بلوچستان علاوه بر خدماتی که به 5 هزار دانشجوی زیرپوشش در زمینه‌های تحصیلی ارائه می‌دهد برای آنان برنامه‎های فرهنگی و هنری نیز دارد.
 وی با اشاره به اینکه 400 حافظ قرآن در سیستان و بلوچستان زیرپوشش کمیته امداد هستند،  افزود: در طول سال نیز چندین برنامه به منظور تشویق خانواده‎های مددجویان برای تلاوت قرآن اجرا می‎شود.
شهرکی با اشاره به خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان مجتمع‎های فرهنگی تربیتی در سطح استان، گفت: خدمات کمیته امداد در بخش‌هایی مانند پرداخت کمک هزینه و مشاوره تحصیلی، برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی مختلف و برگزاری اردوهای فرهنگی ارائه می‎شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید استعدادهای خوبی که در بین دانش آموزان مورد حمایت است شکوفا شود، اضافه کرد: کمیته امداد به دانش آموزانی که برای تحصیل در کانون‌های فرهنگی این نهاد اسکان دارند، علاوه بر تحصیل آموزش‎هایی برای انتخاب رشته‌های تحصیلی و برنامه‎های متنوعی را در دستور کار دارد.
وی با اشاره به اینکه اغلب نخبگان دانش‌آموز و دانشجوی زیرپوشش به مدارج عالی علمی و اجتماعی راه یافته‌اند، افزود: کمیته امداد زمینه تحصیلی در مقاطع مختلف را برای مددجویان فراهم می‌کند تا مشکلات مالی عاملی برای کم‌سوادی و یا بی‌سوادی این افراد نباشد.
شهرکی بیان کرد: تاکنون برنامه‌های مختلفی در سرفصل‌‌های کمک به تقویت بنیه علمی، فنی و حرفه‌ای، معرفی به سایر خوابگاه‌ها، راهیابی به دانشگاه و همایش‎های تحصیلی و شغلی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، شهریه و برگزاری همایش‌های دانشجویی انجام شده است.
وی با بیان اینکه دو مجتمع فرهنگی و تربیتی دائم در شهرستان‌های زاهدان و زهک مستقر هستند، افزود: تعداد 6 مجتمع فرهنگی تربیتی(خوابگاه شبانه‌روزی) در استان فعالیت می‌کنند که به طور میانگین 400 دانش‌آموز به صورت شبانه‌روزی در این مجتمع‌ها مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 430122
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *