۰

سیستان و بلوچستان رکورددار احداث مساجد در کشور

رئیس مرکز تخصصی نماز کشور گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه احداث مساجد نسبت به جمعیت در کشور رکورددار است.
سیستان و بلوچستان رکورددار احداث مساجد در کشور
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل پیش از ظهر امروز در همایش استانی نماز که در سالن اجتماعات خاتم استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: اقامه نماز باید به گونه‌ای باشد که نتایج آن بر روی زندگی انسان‌ها تاثیر بگذارد.
رئیس مرکز تخصصی نماز کشور افزود: گام نخست برای درک نماز، رشد نماز است، اگر نماز رشد پیدا کند، رشد معنوی جامعه بیشتر می‌شود.
این مسئول ادامه داد: باید مدیران ادارات و دستگاه‌های مختلف وقتی که عملکرد حوزه کاری خود را تشریح می‌کنند وضعیت اقامه نماز و تعداد نمازگزاران حوزه کاری خود را نیز اعلام کنند.
وی گفت: اگر گناه و فساد و ابتذال در جامعه زنده است به دلیل کوتاهی در اقامه نماز است، راه درمان تمام این بیماری‌های رفتاری اقامه نماز و درک درست آن است.
کفیل بیان کرد: خانواده نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ نماز در میان فرزندان دارد، باید با اقامه نماز به موقع از طرف خودمان به کودکان یاد دهیم که به سمت نماز گرایش داشته باشند.
وی با بیان اینکه اگر در خانواده پدر و مادر اقامه نماز را مورد اهمیت قرار دهند قطعا کودکان نیز ناخودآگاه یاد می‌گیرند، گفت: در شرایط کنونی که وضعیت نظام خانواده هر روز بدتر می‌شود، آمار طلاق بالا می‌رود، اختلافات زیاد است، راه درمان تنها توجه به اقامه نماز است.
رئیس مرکز تخصصی نماز کشور افزود: ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان آمار و عملکرد خوبی دارد و در تمامی برنامه‌ها فعال و پویا عمل کرده است.
وی با بیان اینکه در زمینه مسجدسازی سیستان و بلوچستان نسبت به جمعیتی که دارد در کشور رکورددار است، ادامه داد: احیا و احداث مسجد هرچه بیشتر باشد، باعث خیر و برکت است.
گفتنی است، در پایان این همایش از فعالان ترویج فرهنگ اقامه نماز در ادارات و دستگاه‌های مختلف قدردانی شد.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 424566
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *