۰

کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور

معاون درمان وزارت بهداشت در مورد کمبود تخت‌های درمان بیماران سرطانی گفت: اکنون 100 هزار تخت بیمارستانی در مجموع کم داریم البته ساخت 200 مرکز جامع درمان سرطان آغاز شده است.
کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، محمد آقاجانی در حاشیه همایش روز جهانی داوطلب با اشاره به طرح مشترک معاونت درمان وزارت بهداشت و جمعیت هلال‌احمر با عنوان سلامت‌یار افزود: بخش آموزش این طرح از فردا آغاز می‌شود، 10 بیمارستان در 6 استان گلستان، اصفهان، فارس، خوزستان، آذربایجان‌شرقی، تهران و البرز انتخاب شده‌اند که به مرور در سراسر کشور گسترش پیدا می‌کند و فعالیت این طرح مربوط به حمایت‌های جسمی و روحی بیماران است.
وی افزود: ما در 570 بیمارستان وزارت بهداشت بیماران متعددی داریم که نیازمند حمایت‌های جسمی و روحی هستند. فعالیت داوطلبان در این طرح به معنی دخالت در امور پزشکی نیست و آنها تکلیف زمین‌مانده‌ای را که درخصوص حمایت‌های جسمی و روحی از بیماران است، متقبل می‌شوند. این طرح در کشورهای توسعه یافته به عنوان امری عادی پذیرفته شده است و باعث گسترش محبت و عاطفه در جامعه می‌شود و کمک می‌کند که داوطلبان با وضعیت بیماران در بیمارستان‌ها آشنا شوند.
معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: این طرح از فردا با 1500 داوطلب در 10 بیمارستان در مرحله آموزش آغاز می‌شود.
آقاجانی درخصوص کمبود تخت‌های بیمارستانی گفت: در حال حاضر 80 تا 100 هزار تخت در حوزه‌های مختلف کمبود داریم که این مساله بسیار جدی است. در حوزه سرطان هم وضعیت به همین صورت است و قرار است 200 مرکز درمان سرطان راه‌اندازی شود.
معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: ما خدمات درمان سرطان را در این مراکز به شکل کار گروهی ارائه می‌دهیم. متخصصان چندگانه که در درمان سرطان نقش دارند در یک بخش واحد ارائه خدمت می‌کنند و راه‌اندازی 150 مرکز ارائه خدمت در سطح یک سرطان را با 200 میلیارد تومان در سراسر کشور آغاز کرده‌ایم. برای سطوح 2 و 3 نیز نیازمند سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی هستیم که کار بر روی آن در چند استان آغاز شده است.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب: 422773
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *