۰
در پی هشدار هواشناسی

ستاد بحران شهرداری خاش در حالت آماده باش قرار گرفت

معاون شهردار خاش سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های سیلابی امروز جمعه، ستاد بحران این نهاد در حالت آماده باش قرار گرفت.
ستاد بحران شهرداری خاش در حالت آماده باش قرار گرفت
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،عبدالوحید هاشمزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شهرداری خاش با جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و شاخه‌های درختان و لایروبی کانال‌های آب تلاش کرده، خسارات احتمالی ناشی از بارش باران‌های سیل آسا را کاهش دهد.

معاون شهردار خاش عنوان  کرد: ستاد بحران شهرداری خاش برای مقابله با بحران و شرایط اضطراری آمادگی دارد با تیم کامل نیروی انسانی به همراه تجهیزات، آسیب دیدگان را یاری برساند.

وی ادامه داد: بازدید از برخی مکان های پرخطر سطح شهر صورت گرفته و هم اینک ۶ گروه برای مقابله با شرایط بحران سازماندهی شده اند.


هاشمزهی  خاطرنشان کرد: ایستگاه آتش‌نشانی خاش نیز همانند گذشته با تمام توان و تجهیزات موجود در حال آماده باش کامل بسر می برد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همشهریان در صورت بروز هرگونه مشکلی با سامانه ۱۳۷شهرداری، دفتر ستاد بحران شهرداری ۰۵۴۳۳۷۲۲۱۴۷ و ۰۵۴۳۳۷۲۲۱۴۸ و یا شماره ۱۲۵ آتش نشانی خاش تماس حاصل کنند تا با همکاری متقابل مشکلات احتمالی رفع و یا به حداقل برسد.


وی از ساکنان اطراف رودخانه مهران واقع در محله‌های ریگ آباد، هواشناسی، قلندرزهی و ولی آباد خواست مراقب بروز سیل باشند.
هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز جمعه برای ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی استان به ویژه خاش تفتان، فنوج، نیکشهر، لاشار، قصرقند، راسک، مهرستان، سرباز، رخداد رگبار شدید باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ و در شهرستان تفتان احتمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

محسن حیدری توصیه کرد: در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر اجتناب و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری شود، همچنین پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها هرچه سریعتر انجام شود.

انتهای خبر/
 
جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 453396
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *