۰
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان از لحاظ ذخیره کالاهای اساسی در وضعیت خوبی قرار دارد

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با درایت استاندار از نظر اقلام و کالاهای اساسی ذخایر خوبی در استان وجود دارد و در صورت اعلام نیاز هر شهرستان کمبودها به فوریت جبران خواهد شد.
سیستان و بلوچستان از لحاظ ذخیره کالاهای اساسی در وضعیت خوبی قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، مجتبی شجاعی در نخستین کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان خاش بر تلاش در راستای تحقق شعار سال مهار تورم رشد تولید تأکید کرد.

وی افزود: در سال جدید موضوعات به صورت مساله محور و با استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها و نیز هوشمندسازی نظارت‌ها و اصلاح رویه در برخورد با معلولان دنبال خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب شهرستان خاش در اجرای طرح‌های هوشمندسازی یارانه‌ها، آرد و نان گفت: خوشبختانه همگرایی و هم‌افزایی خوب علما و روحانیون، معتمدین و متنفذین، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیریت صحیح فرماندار شرایط خوبی در ارائه خدمات به مردم شهرستان فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: تسهیل و تسریع اجرای طرح توزیع الکترونیک گاز مایع، توزیع آرد خام به خبازی‌های روستایی، پاسخگویی به مشکلات و جمع بندی آنها جهت ارائه در ستاد تنظیم بازار استان و تصمیم گیری‌های بعدی از جمله مهمترین موارد مورد بحث این جلسه بود.

همچنین صالحی فرماندار خاش در این نشست بیان کرد: پیگیری و ایجاد تحول در اقتصاد کشور با توجه به شعار سال مهار تورم و رشد تولید از مهمترین وظایف مدیران و مسؤلان با توجه به برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم در بحث برنامه‌های اقتصادی است که باید در تحقق آن کوشا باشند.

وی افزود: مردم مطمئن باشند دولت سیزدهم با اجرای طرح‌های هوشمندانه اقتصادی به دنبال حل نظامند مسائل و جلوگیری از تکرار نارضایتی در هر حوزه و همچنین اصلاح و متناسب‌سازی قیمت‌ها به سود مردم است.

فرماندار خاش ادامه داد: از جمله مهمترین وظایف کارگروه تنظیم بازار موضوع مدیریت و نظارت است تا خروجی آن منجر به آرامش قابل لمس در بازار عرضه و تقاضا به ویژه در حوزه کالا و اقلام اساسی و رضایت عموم مردم باشد بدون شک تأمین کالا‌ها و مایحتاج عمومی مردم و رصد قیمت‌ها از موضوعات بسیار مهمی است که دستگاه‌های نظارتی باید به آن توجه کنند و این نشست‌ها باید منجر به ساماندهی بازار شود.

وی با اشاره به تقویت گشت‌های مشترک نظارتی بر بازار، بازرسی‌های دقیق و رصد قیمت‌ها توسط اداره صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف در ماه مبارک رمضان گفت: مایحتاج ضروری شهروندان برای ماه مبارک رمضان با قیمت مناسب و دسترسی آسان در اختیار مردم قرار گرفت تا همه شهروندان امکان تأمین اقلام مورد نیاز خود را داشته باشند.

صالحی تصریح کرد: اقلام و مایحتاج عمومی به اندازه کافی و مناسب در استان و به تبع در شهرستان وجود دارد و هیچ گونه نگرانی در این راستا وجود ندارد اما مسؤلین باید تلاش کنند هماهنگی بیشتر در تولید، توزیع و نظارت در جهت ایجاد آرامش در بازار را فراهم کنند.

شایان ذکر است در این جلسه تصمیماتی از جمله افزایش سهمیه آرد شهرستان بر اساس جمعیت با احتساب اتباع غیرایرانی جهت تخصیص آردخام، سهمیه کسر شده به دلیل عدم پخت ماهیانه از خبازی‌ها به صورت شناور، ساماندهی خبازی‌های سنتی به صورت چارچوب مشخص و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ساماندهی و تعیین تکلیف میدان میوه و تره بار شهرستان با مهلت ۱۵ روزه، پیگیری علمک‌گذاری و دریافت انشعاب و اتصال خبازی‌ها به گاز شهری جهت فعالیت بصورت دوگانه سوز، ساماندهی دستگاه‌های پوز با همکاری بانک‌ها، و ارائه گزارش هفتگی توسط اداره صمت به فرمانداری و صدور کارت به اتباع غیرایرانی در چارچوب مشخص اتخاذ شد.


انتهای خبر/
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 452912
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *