۰
معاون املاک اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

۲۳۱ هکتار از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف بیش از ۲۳۱ هکتار از اراضی دولتی این استان در سال ۱۴۰۲ به ارزش بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال خبر داد.
۲۳۱ هکتار از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، حسینعلی کریمی بیان کرد: این اراضی در قالب ۵۴ پرونده با تلاش نیروهای یگان حفاظت در راستای انجام وظایف و تکالیف قانونی و صیانت از اراضی دولتی آزادسازی و به بیت‌المال بازگردانده شد.
 
 وی ادامه داد: همچنین لازم به ذکر است بخش قابل‌توجه از اراضی فوق با مساحت بیش از ۱۴۶ هکتار مربوط به واگذاری‌های سنوات قبل توسط ادارات کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی مربوط می‌شود که بعد از بررسی و پایش واگذاری‌های صورت‌گرفته و برگزاری جلسات متعدد فنی و بازدیدهای میدانی شناسایی و رفع تصرف گردید.
 
 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان با قدردانی از دستگاه قضایی گفت: جلوگیری از هرگونه اخلال، تصرف، تجاوز، ایجاد مزاحمت، ممانعت از ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی ملی و دولتی و برخورد با متخلفان و زمین‌خواران و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی از وظایف مهم این یگان است.
 
 کریمی تصریح کرد: یگان حفاظت اراضی این اداره کل با حمایت دستگاه قضائی هیچ مماشات با زمین‌خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضائی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.
 
 وی با بیان اینکه حفاظت و حراست از اراضی ملی نیازمند عزم و اراده جدی همگانی بوده و انتظار می‌رود مردم نیز در این زمینه مشارکت لازم را داشته و در راستای حراست از این اراضی گام بردارند، خاطرنشان کرد: مردم شریف استان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای خبر/
 
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 453956
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *