۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان:

تلاش مضاعف برای دستیابی به تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان

برای تحقق طرح خودکفایی گوشت مرغ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۲۶۹ فقره موافقت اصولی برای ساخت مرغداری ۲۰ هزارقطعه‌ای صادر شده است.
تلاش مضاعف برای دستیابی به تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، سید محمدرضا میرحسینی صبح امروز در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای تحقق طرح خودکفایی گوشت مرغ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۲۶۹ فقره موافقت اصولی برای ساخت مرغداری ۲۰ هزارقطعه‌ای صادر و باهمت بهره‌برداران تعداد زیادی از واحدهای جدیدالاحداث مرغداری به بهره‌برداری رسیده و به مجموع مرغداری‌های استان به ۴۰۰ واحد افزایش‌یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود:۳۲۷ واحد ۲۰ هزارقطعه‌ای نیز با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۹۰درصد در حال اجرا است.

 وی عنوان کرد: در صورت فراهم‌شدن زیرساخت‌ها و فاکتورهای مؤثر از جمله نهاده، سوخت و سایر عوامل موردنیاز، میزان جوجه‌ریزی با فعالیت واحدهای جدیدالاحداث در سیستان و بلوچستان مجموعاً" به ۶۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت سالیانه افزایش می‌یابد.

 سید حسینی اظهار کرد. میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان در سال گذشته به میزان ۲۳ میلیون و ۸۵۰ هزار قطعه است که نسبت به سال ماقبل آن به میزان ۱۸ درصد رشد داشته است.

 گفتنی است قبل از دولت سیزدهم سیستان و بلوچستان دارای ۱۹۵ مرغداری فعال بوده و در حال حاضر این رقم به ۴۰۰ واحد مرغداری فعال ارتقا یافته است.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 453905
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *