مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان میزبان لاله‌های گمنام فاطمی می‌شود

19 آذر 1402 ساعت 12:29

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: در ۲۰ آذرماه مردم شهید پرور استان میزبان پیکر ۱۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهند بود.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما ،سرتیپ دوم غلامرضا جعفری در گفتگو با پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: شهدا گمنام افراد دلیری هستند که جان خود را در راه وطن نثار کردند و اکنون که سال‌ها از جنگ تحمیلی بین ایران و عراق می‌گذرد، هیچ رد و نشانی از آنها باقی نمانده و بی‌نام‌ونشان هستند.

وی ادامه داد: این افراد شجاع که برای شرف و ابروی کشور و خانواده‌های خود جنگیدند و مظلومانه شهید شدند در مسیر عبودیت و بندگی در نزد خدای متعال در بالاترین مقام معنوی جای دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تصریح کرد: مراسم تشییع و تدفین شهدا باید پیوست فرهنگی و آفند رسانه‌ای نیز داشته باشد و حضور حداکثری اقشار و اقوام مختلف نیز در این مراسم‌ها، پیامد مهمی برای دشمنان نظام و انقلاب خواهد داشت.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان مفتخر است میزبان پیکر ۱۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس باشد و مقرر است مراسم استقبال از لاله‌های فاطمی در تاریخ ۲۰ آذرماه ساعت ۷:۳۰ صبح در فرودگاه زاهدان برگزار و سپس پیکر مطهر شهدای گمنام به معراج الشهدا واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان منتقل شود.

جعفری گفت: مراسم شب وداع با شهدای گمنام شنبه ۲۵ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا به‌صورت هم‌زمان در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این شهدای عزیز هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ۲۶ آذرماه ساعت هشت صبح از محل مسجد جامع زاهدان تشییع و سپس در محل‌های مشخص شده خاک‌سپاری می‌شوند.

انتهای خبر/

 


کد مطلب: 453580

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/453580/سیستان-بلوچستان-میزبان-لاله-های-گمنام-فاطمی-می-شود

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir