۰
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان:

مزیت‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان احصا و شناسنامه‌دار شوند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: باید مزیت‌های فرهنگی استان از شمال تا جنوب احصا و برای آنها بانک اطلاعاتی تشکیل و شناسنامه‌دار شوند تا مورد حمایت قرار گیرند.
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، رضا شریفی در آیین تجلیل از خادمان نمونه فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان در تالار اشراق زاهدان بیان کرد: جایگاه فرهنگ و رسالت خادمان فرهنگ از رمزگشایی تهاجم فرهنگی، توطئه علیه ما و فرهنگ اصیل تا اصلاح سبک زندگی و قدردانی و قدرشناسی از مدل و نمونه شکل‌گرفته است.
 
وی افزود: مزیت‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب این استان باید احصا و شناسایی شوند برای آنها شناسنامه و بانک اطلاعاتی ایجاد و حمایت شوند که این مهم از دغدغه‌های شورای فرهنگ عمومی و سایر شوراها است.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ادامه داد: مسئولیت و مأموریت شورای فرهنگ عمومی و فعالان این عرصه را راهبردی می‌دانیم و بر این باور هستیم که فرهنگ تنها وظیفه دستگاه‌های فرهنگی نیست و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید از این حوزه حمایت کرده و پیوست‌ها و بسته‌های فرهنگی متناسب با حوزه خود را تبیین و در سند مهندسی توسعه فرهنگی استان برای آن برنامه داشته باشند.
 
وی گفت: برای دور دوم سفر ریاست‌جمهوری نیز تیمی برای بررسی مسائل به سیستان و بلوچستان آمد که غلبه بر ضریب دغدغه‌های فرهنگی در برنامه‌هایشان نشان از نتیجه پیگیری مسئولان این استان در تبیین و ترسیم نقشه راه فرهنگی استان است.
 
شریفی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در تمامی حوزه‌ها حتی فرهنگی رو به بهبودی و توسعه است، اظهار کرد: یکی از دلایل عقب‌ماندگی استان علاوه بر تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اجرای مصوبات دهه ۸۰ که به تنبلی و بی‌توجهی دولت‌های مختلف و مسئولان برمی‌گردد، موضوع ظهور و بروز گروهک‌های تروریستی و درگیری مسائل ناامنی از سال ۸۲ به بعد است که امنیت و وحدت ملی در آن برهه آسیب دید، حس ناامنی در آن مقطع جدی شد که اینها از علل عقب‌ماندگی‌های به شمار می‌روند.
 

انتهای خبر/
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 453481
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *