۰
مدیر جهاد کشاورزی تفتان خبر داد:

برداشت بیش از ۲۸۰۰ تن گوجه فرنگی از مزارع تفتان

مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تن محصول گوجه‌فرنگی از مزارع مرغوب این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.
برداشت بیش از ۲۸۰۰ تن گوجه فرنگی از مزارع تفتان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، فضل‌الله کردی تمندانی بیان کرد: باتوجه‌به وجود آب‌وهوای خاص و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، قنوات پرآب، جاری بودن آب در رودخانه و چشمه‌سارهای منطقه کار کشت و تولید محصول گوجه‌فرنگی در سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان توسط کشاورزان انجام شده است.

وی افزود: با فرارسیدن فصل برداشت تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت و روانه بازارهای داخلی سیستان و بلوچستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تفتان گفت: جهت افزایش عملکرد و راندمان تولید، زمان عرضه مزارع نمایشی با تاریخ کاشت‌های متفاوت و مدیریت صحیح و کلاس‌های آموزشی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: برای مدیریت آب و مقابله با خشکسالی در سال جاری علاوه بر اجرای برنامه‌های آموزشی، توزیع بیش از ۹۰ هزار متر لوله انتقال آب کشاورزی انجام شد.

کردی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با حمایت‌ها و مساعدت‌های ویژه دولت، سطح کشاورزی در منطقه کوهستانی تفتان ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای خبر/
 
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 453367
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *