۰
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی:

بانک‌های سیستان و بلوچستان مکلف به پرداخت تسهیلات کامل طرح نهضت ملی مسکن هستند

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی گفت: به‌منظور اجرای هر چه سریع‌تر طرح نهضت ملی مسکن بانک‌ها سیستان و بلوچستان مکلف شدند در مدت ۲ هفته آینده نسبت به انجام تعهدات خود در پرداخت تسهیلات این طرح اقدام کنند.
بانک‌های سیستان و بلوچستان مکلف به پرداخت تسهیلات کامل طرح نهضت ملی مسکن هستند
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، به نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان حسین مذنب در نهمین نشست شورای مسکن سیستان و بلوچستان که با حضور اعضای تیم بازرسی و ارزیابی عملکرد طرح نهضت ملی مسکن کشور برگزار شد، بیان کرد: هیچ‌گونه کوتاهی بانک‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن قابل‌قبول نیست.
 
وی ادامه داد: روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان مطلوب بوده و با همدلی و همکاری کارها پیش می‌رود.
 
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی کیفیت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان را باتدبیر مسئولان، شایسته ارزیابی کرد و گفت: مقرر شد در باب تسهیلات پرداختی با همراهی بانک‌ها اقدامات و همراهی‌های لازم انجام شود تا سرعت پرداخت تسهیلات را از سوی بانک‌های عامل شاهد باشیم.
 
مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور نیز در این نشست گفت: مسئله طرح نهضت ملی مسکن در شرایط کنونی برای کشور یک مسئله حیاتی است.
 
وحید قربانی افزود: باتوجه‌به اینکه در شرایط فعلی حدود ۶۰ درصد هزینه‌های خانوار ایرانی صرف مسکن می‌شود و در شهرهای معمولی نیز مسکن به آرزوی مردم تبدیل شده است همه دستگاه‌ها به‌ویژه بانک‌ها موظف هستند در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تمام ظرفیت خود را بکار گیرند.
 
وی تصریح کرد: دستگاه‌های زیرساختی نیز باید اقدامات مربوط به خود را در حوزه نهضت ملی مسکن به طور کامل انجام دهند.
 
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ساخت سرپناه به‌ویژه برای جوانان و سرعت‌بخشی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت جدی از سوی دولت پیگیری می‌شود و از اولویت‌های مهم این استان نیز است.
 
محمد کرمی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند هم‌افزایی و عزم جدی تمام دستگاه‌ها است.
 
وی با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، خواستار تسریع در اجرای این طرح شد.
 
استاندار ادامه داد: همچنین دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و سیستم بانکی باید با جدیت و تلاشی مضاعف در این زمینه پای‌کار باشند.
 
کرمی تأکید کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی نتوانند در اجرای این طرح به تعهدات خود عمل کنند، با برخورد جدی مواجه خواهند شد.
 
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۲۷ هزار و ۱۷۴ نفر از شهروندان این استان برای خانه‌دارشدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، گفت: تاکنون از مجموع نام‌نویسی کنندگان صلاحیت ۳۶ هزار و ۳۴۴ نفر برای انجام فرایند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تأیید شده است.
 
عطا اله اکبری افزود: در مجموع ۳۶ هزار و ۶۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان سیستان و بلوچستان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۱۴۵ نفر را فراهم کرده است.


انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب: 453362
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *