۰
معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی سیستان و بلوچستان:

به‌هیچ‌وجه روی لینک‌ کلیک نکنید، حسابتان خالی می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی سیستان وبلوچستان گفت: شهروندان به هیچ وجه لینک های ارسالی را کلیک نکنید به خصوص لینک‍‌هایی که در ساعات پایانی شب و یا روزهای تعطیل ارسال می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان، علی رحیمی بیان کرد: در صورت کلیک‌کردن، اولاً ممکن است به‌محض کلیک‌کردن از شما درخواست پرداخت مبلغ جزئی زیر ۱۰ هزار تومان کنند و حین پرداخت مبلغ کم و ناچیز، اطلاعات حساب بانکی‌تان کپی می‌شود و دقایقی بعد از اتمام پرداخت، کل موجودی حساب توسط مجرمان سایبری برداشت خواهد شد.

وی ادامه داد: ممکن است وضع بغرنج‌تری پیش آید و گوشی شما هک شود و از طریق شماره تلفن شما و یا آیدی شبکه‌های اجتماعی‌تان، لینک به کلیه مخاطبان شما ارسال شود و درخواست کلیک کردن کنند و در این صورت به جهت اعتماد مخاطبان شما، همهٔ آنها قربانی مجرمان سایبری شوند.

رحیمی خاطر نشان کرد: به صورت کلی کاربران باید توجه کنند که شخصی در شبکه‌های اجتماعی، دانلود نکردن فایل‌ها از سایت‌های نامعتبر و غیرمطمئن، به‌روزرسانی آنتی‌ویروس، دقت در وارد کردن نشانی درگاه‌های پرداخت الکترونیکی بانک‌ها و توجه به پروتکل امن HTTPS و عدم توجه به ایمیل یا لینک‌های ناشناس از بروز و ظهور چنین کلاهبرداری‌هایی پیشگیری کرده و ضریب امنیت را در فضای مجازی افزایش می‌دهد.


انتهای خبر/
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 453355
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *