۰

کاهش 17 درصدی سرقت خودرو در سیستان و بلوچستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: آمار سرقت از خودرو در سیستان و بلوچستان 17 درصد و در شهر زاهدان 24 درصد کاهش یافته است.
کاهش 17 درصدی سرقت خودرو در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمدعلی حمیدیان در زاهدان اظهار کرد: جرم سرقت یکی از جرائم پر تکرار کشور محسوب می‎شود و بخش اعظمی از پرونده‌های اصله به مراجعه قضایی و زندانیان مراکز تامینی و تربیتی را پرونده‌های مرتبط با سرقت و سارقان تشکیل می‌دهند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: مذاکرات لازم با نیروی انتظامی و پلیس آگاهی در راستای اقدامات موثر در حوزه پیشگیری از سرقت صورت گرفته و از طریق رسانه‌های مکتوب آموزش‌های پیشگیری از سرقت منازل به شهروندان ارائه شده است.
این مسئول با اشاره به آمارهای مرتبط با سرقت، گفت: با توسعه سامانه‌های پایش تصویری و دوربین‌های مداربسته، تعداد سرقت از خودرو به نحو معناداری کاهش یافته است، به نوعی که در 11 ماهه امسال، سرقت خودرو در سیستان و بلوچستان 17 درصد و در شهر زاهدان 24 درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: با اتخاذ هشدارهای انتظامی به طور قطع فرآیند ارتکاب سرقت دشوار و برای سارقان پر هزینه می‌شود و انتظار بر آن است تا تمامی شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یاریگر دستگاه‌ قضایی و نیروی انتظامی باشند.
حمیدیان با تاکید بر اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری‌های حقوقی و قضایی در خصوص سرقت، گفت: در سال‌جاری پنج نشست تخصصی با رویکرد پیشگیری از سرقت‌ به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان برگزار شده و دستور المعل تسریع در رسیدگی و اثربخشی اجرای احکام پرونده‌های سرقت نیز تدوین و برای اجرا به تمامی حوزه‌های قضایی استان ابلاغ شد.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 429330
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *