۰
هم‌زمان با هفته؛

۲۴۸ پروژه کشاورزی سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

هم‌زمان با هفته دولت ۲۴۸ طرح بخش کشاورزی با اعتبار افزون بر ۶۲۶ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.
۲۴۸ پروژه کشاورزی سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی در میرجاوه بیان کرد: این طرح‌ها برای یک هزار و ۴۹۷ نفر شغل دائم و همچنین برای ۱۳ هزار و ۲۲۹ نفرروز نیز شغل موقت ایجاد کرده است.
 
محمدرضا سید حسینی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم سازمان جهاد کشاورزی استان با یک اقدام جهادی برای جبران کمبود گوشت مرغ تولیدی، اجرای طرح عظیم خودکفایی گوشت مرغ را در استان آغاز کرد به‌طوری که تاکنون ۹۷۳ موافقت اصولی مرغداری ۲۰ هزارقطعه‌ای صادر شد.
 
وی ادامه داد: به همت بهره‌برداران در ۲ سال اخیر ۱۵۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده و به مجموعه مرغداری‌های استان افزوده شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: همچنین ۲۴۸ واحد دیگر نیز با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در حال اجراست.
 
وی اظهار کرد: تا قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد گوشت مرغ موردنیاز استان توسط مرغداری‌های داخل استان تولید می‌شد که این رقم در حال حاضر به حدود ۸۰ درصد ارتقا یافته است.
 
حسینی همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای گلخانه‌ای، نخلستان‌ها با ارقام تجاری، گیاهان دارویی و تأمین گوشت موردنیاز از طریق سیستان و بلوچستان را از دیگر برنامه‌های بخش کشاورزی در دولت سیزدهم در این استان عنوان کرد.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب: 453218
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *