۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

ایجاد ۹۰۰ هکتار گلخانه در سیستان و بلوچستان هدف گذاری شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد ۹۰۰ هکتار گلخانه و محیط‌های کنترل شده در قالب برنامه توسعه در این استان هدف‌گذاری شده است.
ایجاد ۹۰۰ هکتار گلخانه در سیستان و بلوچستان هدف گذاری شده است
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، اردشیر شهرکی در بازدید از سطح گلخانه‌های شهرستان سیب و سوران بیان کرد: در راستا تعهد سازمان جهاد کشاورزی استان برای ایجاد گلخانه در سال ۱۴۰۲ یک‌صد هکتار است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ هکتار آن محقق شده است.
 
وی افزود: یکی از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی، انتقال کشت محصولات پرآب بر از فضای باز به بسته و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، استفاده بهینه از نهاده‌های تولید، کاهش ریسک تولید و افزایش تولید، امکان کنترل شرایط محیطی، تولید محصولات خارج از فصل، افزایش مدت‌زمان برداشت محصولات و همچنین افزایش بازدهی اقتصادی نسبت به فضای باز، اشتغال‌زایی پایدار و افزایش ضریب امنیت غذایی را از مهم‌ترین مزایای کشت محصولات گلخانه‌ای برشمرد.
 
وی تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه سرمایه‌گذاران یکی از موتورهای محرک در توسعه گلخانه‌ها محسوب می‌شوند این سازمان از همه علاقه‌مندان فعالیت در این عرصه حمایت خواهد کرد و اکنون نیز شاهد ورود سرمایه‌گذاران در بخش گلخانه‌ها هستیم که امیدواریم با این اقدام بتوانیم سطح گلخانه‌ها را در تولید و کیفیت محصولات افزایش دهیم.
 
شهرکی تصریح کرد: کشت گلخانه‌ای علاوه بر اینکه به کسب درآمد و بهبود معیشت کشاورزان کمک می‌کند، بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش بهره‌وری منابع خاک را نیز به دنبال دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین ترویج کشت گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان استانی که سال‌ها با خشکسالی و کمبود آب دست‌وپنجه نرم کرده تدبیر حکیمانه‌ای است که هم به نفع کشاورز است که درآمد بیشتری کسب کند و هم منجر به حفظ منابع آبی می‌شود.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 453214
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *