۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی به زیر کشت گندم می‌رود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه تکلیفی وزارت جهاد کشاورزی، پاییز امسال با مشارکت کشاورزان، بیش از ۳۸ هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی سطح استان کشت خواهیم کرد.
پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی به زیر کشت گندم می‌رود
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما؛محمدرضا سیدحسینی امروز در نشست کشت پاییزه و جهش تولید در دیمزارهای سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال در قالب این طرح در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با بهره‌گیره از کشاورزی حفاظتی به کشت محصولاتی نظیر ماش، جو، ذرت، گندم و...‌‌ اختصاص خواهد یافت.

وی با تأکید بر ترویج رعایت الگوی کشت، کشت به‌موقع محصولات برای دستیابی به ارتقای تولید و آموزش علمی و عملی بهره‌برداران  تصریح کرد: توسعه کشت‌های قراردادی،  بیمه محصولات، گیاهان دارویی و کم آب و افزایش ۶۰ درصدی ضریب نفوذ بذر در مزارع هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای توسعه کشت دانه‌های روغنی، در فصل زراعی آتی ۱۵۰۰ هکتار دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا در سیستان و بلوچستان کشت می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در فصل زراعی جاری ۳۲ هزار هکتار گندم در سیستان و بلوچستان کشت و تاکنون گندم‌کاران سیستان و بلوچستان ۶۷ هزارتن گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند که باتوجه‌به روند خشکسالی در چند ساله اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: بر اساس برنامه تکلیفی وزارت جهاد کشاورزی در پاییز امسال با مشارکت کشاورزان، بیش از ۳۸ هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی سطح استان کشت خواهیم کرد.
 

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 453131
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *