۰
سرپرست معاونت دفتر فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان خبر داد:

قطع برق هفت‌دستگاه اجرایی پر مصرف سیستان و بلوچستان

سرپرست معاونت دفتر فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، گفت: برق هفت‌دستگاه اجرایی پرمصرف این استان به دلیل رعایت‌نکردن دستورالعمل اعلام شده، با اخطار قبلی قطع شد.
قطع برق هفت‌دستگاه اجرایی پر مصرف سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از عصرهامون، محمدابراهیم خمر با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی مصرف برق به ویژه در بخش ادارات، بیان کرد: با توجه به اخطارهای متوالی نسبت به رعایت دستورالعمل نحوه صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق، این مراکز نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده و برق آنها قطع شد.
 
وی ادامه داد: طی اجرای طرح پایش مصرف برق ادارات سیستان و بلوچستان حدود ۸۴ اخطار به دستگاه‌هایی که صرفه‌جویی در مصرف برق نکرده و نسبت به کاهش ۳۰ درصدی در مقایسه با زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ در ساعات اداری و کاهش مصرف به میزان ۶۰ درصد بعد از وقت اداری اقدام کرده‌اند اعطا شده است.
 
سرپرست معاونت دفتر فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت دولت، ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی وابسته به دولت و دستگاه‌های غیروابسته به دولت که خدمات عمومی ارائه می‌کنند مکلف‌اند به میزان ۳۰ درصد کاهش در مصرف برق خود نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۳ و همچنین کاهش ۶۰ درصدی از ساعت ۱۳ تا ۲۳، اقدام نمایند.
 
وی با بیان اینکه به‌صورت روزانه پایش و بازرسی از ادارات توسط پرسنل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پرسنل این شرکت ضمن ارائه راهکارهای مدیریت مصرف برق، به ادارات و مراکز پرمصرف در نوبت اول هشدار، در صورت عدم کاهش مصرف تا سقف تعیین شده اخطار کتبی و در صورت ادامه این اقدام برقشان قطع خواهد شد.
 
خمر افزود: پس از قطع برق اداره، مدیر مربوطه باید نسبت به ارائه تعهدنامه کتبی مبنی بر رعایت سقف تعین شده در دستورالعمل هیئت وزیران اقدام تا برق وصل گردد و در صورت تکرار مجدد این روند، برقشان از راه دور قطع می‌گردد و مشخصات مدیر و دستگاه مربوطه که برق آن قطع شده کتباً در اختیار سازمان بازرسی قرار می‌گیرد.
 
وی در ادامه اظهار کرد: علاوه بر پایش و رصد مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان، پایش مصرف برق واحدهای تجاری و خانگی نیز انجام می‌شود و به واحدهای تجاری پر مصرف و واحدهای مسکونی که بیشتر از دوبرابر الگوی مصرف از انرژی برق استفاده می‌کنند اخطار کتبی داده می‌شود و اگر رعایت الگوی مصرف را نکنند برق آنان قطع می‌شود.
 
خمر افزود: لازم به ذکر است، تابستان در مناطق عادی استان مثل زاهدان، خاش و سراوان الگوی مصرف ماهیانه ۳۰۰ کیلووات ساعت می باشد و در مناطق گرمسیر مثل چابهار، نگور، دشتیاری و کنارک ۳۰۰۰ کیلووات ساعت است.
 
انتهای خبر/
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 453050
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *