مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

۵ کیلومتر باند دوم محدوده کمربندی غربی زاهدان زیر بار ترافیک رفت

28 اسفند 1401 ساعت 11:07

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: پنج کیلومتر باند دوم در محدوده کمربندی غربی زاهدان به‌منظور افزایش ایمنی سفر مسافران نوروزی زیر بار ترافیک رفت.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از عصرهامون، در مراسمی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی پنج کیلومتر باند دوم در محدوده کمربندی غربی زاهدان زیر بار ترافیک رفت.

عطاء اله اکبری بیان کرد: عملیات ساخت قطعه یک کمربندی غربی زاهدان به طول ۱۴ کیلومتر از میدان راه و شهرسازی تا تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس به‌منظور کاهش بار ترافیکی و تصادفات رانندگی تیرماه سال گذشته آغاز شد که تاکنون ۸ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است.

وی ادامه داد: بخش قابل‌توجه ساخت و زیر بار عبور رفتن این محور در سال جاری به طول ۵ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.

این مسئول تصریح کرد: این اداره کل باتوجه‌به جایگاه مهم راه‌های ارتباطی زاهدان و همچنین ساماندهی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور وسائط نقلیه سنگین از خارج شهر و کاهش بار تصادفات در نظر دارد در صورت تخصیص منابع مالی مابقی این مسیر را در کمترین زمان به اتمام برساند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: همچنین این اداره کل در سه سال اخیر با اجرای طرح‌های عمده در حوزه معاونت مهندسی و ساخت تلاش نموده راه‌های این استان را از شرایط عقب‌مانده خارج کنند و توسعه‌ای درخور این استان به راه‌های آن دهند که نتیجه این اقدامات ساخت و زیر بار ترافیک بردن بیش از ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی بوده است که قابل‌قیاس با هیچ دورانی نیست.
 
انتهای خبر/


کد مطلب: 452770

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/452770/۵-کیلومتر-باند-دوم-محدوده-کمربندی-غربی-زاهدان-زیر-بار-ترافیک-رفت

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir