۰
استاندارسیستان و بلوچستان:

حمایت از جوانان جویای کار اولویت اصلی ما در سیستان و بلوچستان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما جوانان توانمندی داریم که باید در مسیر کسب علم و مهارت آموزی و ایجاد اشتغال از آنان حمایت نموده و در این راستا طرح ها و نظریه های ارائه شده را وارد میدان عمل کنیم.
حمایت از جوانان جویای کار اولویت اصلی ما در سیستان و بلوچستان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تفتان مابه نقل از عصرهامون، محمد کرمی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان بیان کرد: در گزارش های آماری وضعیت اشتغال شهرستان ها، وضعیت بیکاری و اشتغال دائم و موقت باید به تفکیک ارائه شود.
 
وی در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی افزود: روسای دستگاه های اجرایی و بانک ها خودارزیابی از عملکرد دستگاه مربوطه داشته باشند و نسبت به وظیفه‌ای  که به عهده دارند امور مربوطه را با دقت و حساسیت برنامه ریزی و پیگیری نمایند و در صورت بروز مشکل ومانع مراتب را گزارش کنند تا رسیدگی شود.
 
استاندار با اشاره به مبحث مهم صادرات و واردت باتوجه‌به پتانسیل موجود در استان مرزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عمده محصولات صادراتی ما از محصولات استان‌های دیگر است؛ لذا باید بر تقویت شهرک‌های صنعتی استان متمرکز باشیم و تولیدات، تولیدکنندگان داخلی استان در اولویت صادرات قرار گیرد.
 
رئیس شورای هماهنگی مبادلات مرزی استان خاطرنشان کرد: در زمینه واردات نیز اولویت ورود کالا برای مصرف استان صورت بگیرد نه اینکه کالایی که از کشور هم‌جوار وارد می‌شود و در استان‌های دیگر ارزان‌تر از اینجا به فروش برسد.
 
وی با اشاره به بحث ترانزیت و معادن در راستای اشتغال‌زایی اذعان کرد: با اقدامات صورت‌گرفته تعدادی از معادن و کارخانه‌های ما شروع به فعالیت کرده‌اند و تعدادی نیز در مرحله بهره‌برداری است‌.
 
کرمی با تأکید بر ظرفیت بخش کشاورزی استان بیان کرد: پیگیری تخصیص اعتبار به بخش‌های مختلف گلخانه‌ای، دامداری، شیلات، مرغداری‌ها و سایر واحدهای تولیدی بخش کشاورزی باید به‌سرعت انجام شود.
 
وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا چهره استان را تغییر دهیم چرا که با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر این استان، شایسته نیست در خصوص محرومیت صحبت کنیم.
 
کرمی با اشاره به اهمیت و جایگاه کار و تلاش در فرهنگ اسلامی ادامه داد: باید فرهنگ کار و تلاش را در بین مردم تقویت کنیم.
 
وی در پایان گفت: جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار بااهمیت است و تعاونی‌های دانش‌بنیان ظرفیت‌های فراوانی دارد که بایستی با تغییر رویکرد پارک‌های علم و فناوری، سمت‌وسوی فعالیت این پارک‌ها به حوزه کشاورزی سوق پیدا کند.
انتهای خبر/
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 452598
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *